آرشیو سه‌شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۸، شماره ۱۹۳۵۹
اخبار کشور
۱۴

آقاتهرانی:کسی که معنی شهادت را نداند لینکلن را هم شهید می خواند!

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس هشتم با اشاره به برخی انحرافات موجود در احزاب گفت: کسی که معنی شهید و شهادت را نمی داند و یا از اعماق دل آن را درک نکرده باید هم «آبراهام لینکلن» آمریکایی را شهید بخواند.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام «مرتضی آقاتهرانی» شامگاه شنبه در آیین «پویش خودجوش دانشجویان حامی احمدی نژاد» در جمع نمایندگان 26 دانشگاه استان اصفهان در سالن شریعتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، این مطلب را با اشاره به صحبت های رئیس جمهور سابق کشورمان در دیدار با مقامات آمریکایی، بیان کرد.

وی توضیح داد: آن زمان من هنوز در آمریکا ساکن بودم، سیاه پوستان تازه مسلمانی که حرف رئیس جمهور سابق کشورمان را در شهید نامیدن لینکلن شنیده بودند، بهت زده می پرسیدند وی چه می گوید، ولی من هیچ جوابی نداشتم که بگویم.

این فعال سیاسی خطاب به دانشجویان گفت: حریت خود را زیر سؤال نبرید، انسان هر چه حریت و آزادی بیشتری داشته باشد، تصمیماتش درست تر خواهد بود.

آقاتهرانی، یکی از عیوب تحزب را دلبستگی فرد به یک گروه خاص دانست که جلوی قضاوت صحیح او را نسبت به مسائل خواهد گرفت.

وی افزود: وحدت حوزه و دانشگاه از این که سالی یکبار، روز شهادت شهید مفتح، طلاب و دانشجویان از هم احوالپرسی کنند، حاصل نمی شود، آنها باید از یکدیگر استفاده کنند تا جامعه از آنان حیات گیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان ساخت: اگر این وحدت مبارک ایجاد شود دنیا را دگرگون خواهد کرد.

وی ادامه داد: احمدی نژاد که فردی باسابقه دانشگاهی و به حوزه های علمیه نیز توجه زیادی دارد برای طراحی پنجساله پنجم توسعه دست خیلی از اساتید حوزه را به درون کار کشید چرا که این موضوع اول از همه برای طلاب و روحانیون مفید است زیرا می فهمند چنین سؤالاتی نیز در جامعه وجود دارد.