آرشیو سه‌شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۸، شماره ۲۵۵۷
سیاسی
۲

سایه خبر

ژواکنش بسیج دانشجویی به حملات اخیر علیه سپاه و بسیج

بسیج دانشجویی دانشگاه های کشور درخصوص هجمه های اخیر به بسیج و سپاه، بیانیه ای صادر کرد. در این بیانیه تصریح شده است: بسیج دانشجویی در مقابل طراحان حاکمیت دوگانه مشروطه خواهی و جمهوری خواهی و هجمه کنندگان به اصول اعتقادی اسلام و تشیع ایستاده است. بسیج دانشجویی همچنین در این بیانیه خاطرنشان کرده است: برای دفاع از انقلاب اسلامی و مبارزه با مخالفان فکری آن، صرفا به چارچوب حقوقی بسنده نخواهیم کرد و بر مبارزه فکری پای خواهیم فشرد.

کاهش 50 درصدی بودجه سازمان بازرسی

معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور در اقدامی غیرمنتظره، بودجه سال جاری سازمان بازرسی کل کشور را که به تصویب مجلس رسیده بود، حدود 50 درصد کاهش داد. بلندیان، معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع سازمان بازرسی کل کشور گفت: هرچند اقدام معاونت برنامه ریزی رئیس جمهور در کاهش بودجه سازمان با هدف جبران کسری بودجه 7/8 درصدی بودجه کل کشور صورت گرفته؛ اما قاعدتا می بایست براساس معیار و شاخص معین و رعایت عدالت، کسری مذکور را از همه دستگاه های اجرایی به نسبت مناسب جبران می کرد.

تجمع دانشجویان در حمایت از سلیمی نمین

جمعی از اعضای تشکل های دانشجویی و دانشجویان منتقد عملکرد عبدالله جاسبی، رئیس دانشگاه آزاد دیروز در حمایت از عباس سلیمی نمین مقابل اداره کل آگاهی تهران بزرگ تجمع کردند. به گزارش فارس، دانشجویان پلاکاردهایی حمل می کردند که در آنها نوشته شده بود «5 سال حبس فقط به خاطر گفتن حقایق»، «ما همه سلیمی نمین هستیم» و «ما همه منتقد عملکرد جاسبی هستیم».