آرشیو سه‌شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۸، شماره ۲۵۵۷
اقتصاد
۴

مدیرعامل مپنا:

ایران در رتبه دوم نیروگاه سازی آسیا قرار دارد

گروه اقتصاد: مدیرعامل شرکت مپنا (مدیریت پروژه های نیروگاهی) با تاکید بر این که ایران از توان بالایی در زمینه تکنولوژی ساخت نیروگاهی برخوردار است، گفت: ایران پس از ژاپن در آسیا رتبه دوم را به خود اختصاص داده است و از نظر حجم ظرفیت تولید برق، در رتبه بعد از چین قرار دارد.

به گزارش خبرنگار جام جم، موسی رفان روز گذشته طی نشستی مطبوعاتی با اشاره به این که ایران در قاره آسیا بعد از شرکت «ان. اچ. آی» ژاپن در ردیف اول ساخت نیروگاه دنیا قرار دارد، تصریح کرد که ایران توانسته جایگاه ممتازی را در ساخت و سطح تکنولوژی نیروگاهی به دست آورد.

وی با اشاره به حجم تولید برق توسط کشور چین، توان تولید برق در ایران را بالاخواند و گفت: ایران در جایگاه پنجم تولید نیروگاهی جهان قرار دارد.مدیرعامل شرکت مپنا همچنین با بیان این که برنامه ریزی های خوبی برای حذف خاموشی ها صورت گرفته و تابستان امسال مشکلی در تامین برق نخواهیم داشت، به برنامه های افزایش ضربتی ظرفیت تولید برق اشاره کرد.

رفان با تاکید بر این که وضعیت نقدینگی و سرمایه گذاری در صنعت برق با کمک های خوب دولت تغییر کرده است، گفت: دولت مابه التفاوت بهای دریافتی برق را که حدود 5 هزار میلیارد تومان است، در اختیار صنعت برق قرار داد و در نتیجه با سرمایه گذاری و اجرای طرح های جدید، تابستان خوبی را از نظر تامین برق خواهیم داشت.

رفان همچنین از برگزاری اولین کنفرانس ملی صنعت نیروگاه های حرارتی (گازی، سیکل ترکیبی و بخاری) در پایان ماه جاری خبر داد و گفت: این کنفرانس به طور مشترک توسط شرکت مپنا و دانشگاه تهران 26 و 27 اردیبهشت در دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار می شود که هدف از برگزاری آن معرفی دستاوردهای علمی و فناوری صنعت ملی نیروگاه سازی در محافل علمی و دانشگاهی و فراهم کردن زمینه هم اندیشی صنعت و دانشگاه به منظور تبادل تجربه و تخصص است.