آرشیو سه‌شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۸، شماره ۲۵۵۷
ورزش
۱۸

درخواست سازمان بازرسی؛

مردم دوشغله ها را معرفی کنند

گروه ورزش: رئیس مجلس شورای اسلامی از رئیس قوه قضاییه برای اصلاح قانون دوشغله های ورزش، مهلت 3 ماهه گرفت تا بحث تغییر در راس سازمان تربیت بدنی، به واسطه حضور توامان محمد علی آبادی بر صندلی ریاست این سازمان و کمیته ملی المپیک، عملامنتفی و به بعد از انتخابات ریاست جمهوری موکول شود.

در این ارتباط، طرحی از سوی کمیسیون اجتماعی و فرهنگی امضا و اعلام وصول شده و مهلت 3 ماهه مورد اشاره هم برای بررسی آن است.

ولی الله خبره، قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور با تایید این موضوع به ایپنا می گوید: همزمان با انتخابات کمیته ملی المپیک و به دلیل شکایات متعدد از مدیران دوشغله، اقدامات خود را در این حوزه آغاز و از مدیران دوشغله کمیته ملی المپیک و فدراسیون های ورزشی درخواست کردیم تنها یک شغل برای خود انتخاب کنند. در ادامه با وجود مخالفت برخی مدیران دوشغله دستگاه ورزش، 2 راهکار پیش روی ایشان قرار دادیم که از آن جمله، درخواست از مجلس برای اصلاح قانون بود. بر همین اساس با حضور نایب رئیس مجلس، رئیس کمیسیون فرهنگی، رئیس سازمان تربیت بدنی و رئیس سازمان بازرسی جلسه ای در مجلس داشتیم که در آن مغایرت قانونی این موضوع به اثبات رسید.

به هر حال، تاکنون از 221 مدیر دوشغله دستگاه ورزش، 140 مدیر استعفا کرده اند و پرونده مابقی مدیران به مراجع قضایی ارجاع شده است.

با توجه به این مهلت 3 ماهه و نیاز به بررسی همه جانبه در این زمینه، قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور از مردم خواست در صورت اطلاع از وضعیت افراد دوشغله، اطلاعات خود را در اختیار سازمان بازرسی کل کشور برای پیگیری قرار دهند.