آرشیو سه‌شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۸، شماره ۲۵۵۷
حوادث
۱۹

حادثه در جهان

77 کودک چینی در انگلستان ربوده شدند

ایسنا: وزارت امور خارجه چین طی بیانیه ای اعلام کرد که از سال 2006 میلادی تاکنون، نزدیک به 77 کودک که در خانه مهاجران در انگلستان به سر می بردند، توسط قاچاقچیان انسان ربوده شدند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، در گزارش رسمی وزارت امور خارجه چین آمده است که 77 کودک چینی که در خانه مهاجران در انگلستان زندگی می کردند از سال 2006 میلادی تاکنون توسط قاچاقچیان انسان از این خانه ها ربوده شده و در فعالیت هایی نظیر توزیع مواد مخدر مورد استفاده قرار گرفته اند. این در حالیست که این دلالان انسان، گاهی این کودکان چینی را مورد سوء استفاده قرار داده و از آنها در زمینه های جنسی نیز استفاده می کنند. علاوه بر این، در گزارش پلیس انگلستان آمده است که تعدادی از افسران پلیس این کشور نیز در ربوده شدن این کودکان دست داشته اند که در صورت اثبات گناهکار بودنشان به طور حتم از کار خلع می شوند.

مردان مسلح 9 نفر را در مکزیک به گلوله بستند

ایسنا: مقامات دولت مکزیک اعلام کردند که مردان مسلح در غرب منطقه <میچوآکان> در این کشور 9 نفر را به ضرب گلوله به قتل رساندند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، یکی از روسای ارشد پلیس مکزیک در گفت و گو با رسانه های این کشور خاطرنشان کرد: مردان مسلح با حمله به یک مرغداری در غرب این منطقه 9 نفر از کارگران این مرغداری را به ضرب گلوله کشته و سریعا از محل متواری شدند.

این در حالیست که در این حمله مسلحانه، 4 اسب و یک گاو نر نیز تلف شد. بازرسان محلی این منطقه نیز اعلام کردند که هنوز اطلاع دقیقی از علت اصلی وقوع این تیراندازی در دست نیست. با این حال، بازرسان پلیس فدرال مکزیک احتمال می دهند که این افراد در رابطه با قاچاقچیان مواد مخدر جان خود را از دست داده باشند.

این در حالیست که «فیلیپه کالدرون» - رئیس جمهور مکزیک - وعده داده بود که تا سال 2012 میلادی به این خشونت های مرتبط با باندهای مافیای قاچاق مواد مخدر در کشور پایان دهد و به همین خاطر، بیش از 45 هزار نیروی ارتش و سرباز را در مرزهای مکزیک با ایالات متحده آمریکا مستقر کرده است. با این حال طی 2 سال گذشته بیش از10 هزار و 750 نفر جان خود را در ارتباط مستقیم و غیر مستقیم با باندهای قاچاق مواد مخدر از دست داده اند.