آرشیو سه‌شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۸، شماره ۲۵۵۷
فرهنگ و هنر
۱۶

صفار هرندی:

ایران مهد کتاب و کتابخوانی است

گروه فرهنگ و هنر: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع میهمانان هفتمین تعامل ادبی ایران و جهان در هتل البرز، نمایشگاه بین المللی کتاب تهران را نتیجه عقبه بزرگ فرهنگ و تمدنی ایرانی دانست و گفت: ایران مهد کتاب و کتابخوانی است.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، محمدحسین صفار هرندی در جمع میهمانان خارجی بیش از 18 کشور که به دعوت مرکز گسترش زبان و ادبیات فارسی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در بیست ودومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران شرکت کرده بودند، افزود: به لطف خدا سکان رهبری این کشور به دست مردی است که دنیا و آخرت ما را به یکدیگر گره زده است. رهبر معظم انقلاب افتخارات ملی و فرا ملی بی شماری را برای این کشور ادب پرور مهیا و ایجاد کرده است.

وی افزود: چنین رهبری دارای سرشت لطیف الهی است. ایشان استادی بزرگ در زبان و ادبیات فارسی و دانشمندی فقیه در اصول دینی است که تمام زوایای علوم دینی را مطلع و آگاه است. در مجالس مشاعره شاعران به ظرایف و لطایف شعری توجه ویژه ای دارد و قدر و منزلت سخن را استادانه بیان می کند. رهبر معظم انقلاب اسلامی به زبان و ادبیات فارسی اهتمام ویژه ای دارند و نکات داهیانه ایشان در رونق زبان و ادبیات فارسی، نغز و بی همتاست.