آرشیو شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۸، شماره ۴۲۱۱
ایران زمین
۱۹

برنامه های فرهنگی، هنری در شهرستانها

تبریز نمایشگاهی ازمنتخب آثار هنرجویان انجمن سینمای جوانان ایران – دفتر تبریز درگالری هنر و اندیشه حوزه هنری آذربایجان شرقی برگزارمی شود. نمایشگاه مزبور تا 28 اردیبهشت ماه برپا است. این نمایشگاه عکس هایی باموضوعات طبیعت، انسان، معنویت، مشاغل، میراث فرهنگی و عکس های فرم گرا را در بردارد.

رشت نمایشگاه طراحی و عکس با عناوین «سیاه قلم» و «مشق اندیشه» و «مجموعه عکس علی قربانی شیرکوهی» در شهرهای لاهیجان و رشت برپا شده است.

نمایشگاه طراحی سیاه قلم با ارائه آثاری از مریم فرحناک در گالری ترنج لاهیجان به نمایش گذاشته شده است. این نمایشگاه با همکاری اداره ارشاد لاهیجان تا 25 اردیبهشت ماه در گالری ترنج این اداره به معرض دید عموم گذاشته شده است. در این نمایشگاه 25 اثر در زمینه های مختلف طراحی صبح و عصر به نمایش در آمده است.

همچنین 28 قطعه عکس با موضوعات مختلف از علی قربانی شیرکوهی در گالری مارلیک مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیا(ص) رشت به نمایش گذاشته شده است. در این نمایشگاه 18 عکس سیاه و سفید و رنگی از اصغر احمدپور عکاس گیلانی با تکنیک فتوکلاژ با بهره گیری از عناصر بصری برای جلب توجه بیشتر مخاطب با موضوع آزاد تا 28 اردیبهشت ماه در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.

خرم آباد نمایشگاه آثار خوشنویسی قرآن کریم با عنوان «رویای قلم» در نگارخانه شهید «هژبر» مجتمع فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرم آباد برپا شد. در این نمایشگاه که به همت انجمن قرآن و نهج البلاغه اداره ارشاد اسلامی خرم آباد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برپا شده است 50 اثر خوشنویسی از «مهران جمشیدی»، هنرمند خرم آبادی با موضوع آیات قرآنی، احادیث و اسماء متبرکه ائمه اطهار(ع) به نمایش گذاشته شده است. نمایشگاه آثار خوشنویسی قرآن کریم با عنوان «رویای قلم» تا 26 اردیبهشت ماه برای بازدید علاقه مندان دایر است.