آرشیو یکشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۸۸، شماره ۱۹۵۳
صفحه آخر
۱۶

جوابیه وزارت ارشاد

در پی چاپ خبر سخنرانی صفار هرندی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در روزنامه روز گذشته، دفتر روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جوابیه یی به دفتر روزنامه ارسال کرد. در متن این جوابیه آمده است: «در مطلبی که تحت عنوان «حمله شدید صفار هرندی به دولت های گذشته» در صفحات اول و آخر شماره 1952 مورخ 26/2/88 آن روزنامه درج شده، مطلبی دروغ به وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت داده اید. در لید این مطلب به ظاهر خبری، چنین ادعا کرده اید: «... گفت که مبلغ هنگفتی معادل 400 تا 500 میلیارد دلار در زمان نخست وزیر موسوی گم شده و...».

اینکه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به دولت آقای مهندس موسوی نسبت گم شدن مبلغی را داده باشد، صد در صد کذب و ساخته و پرداخته نویسنده خبر روزنامه اعتماد است. علاوه بر آن، حتی در بخشی از این خبر که روزنامه اعتماد از سخنان جناب آقای صفار هرندی در جمع مدیران کل استان های وزارت فرهنگ و ارشاد نقل کرده، نه تنها تعبیر گم شدن دیده نمی شود، بلکه خلاف آن نیز آمده است: «کسی نمی خواهد اتهام بزند: مگر شما که می گویید پول ها چی شد، دارید تهمت می زنید؟ شما می پرسید عملکردتان چی بوده؟ ما هم عین سوال شما را می پرسیم.» روش ناپسند تولید مطالب کذب و نسبت دادن آن به مسوولان و سپس موضع گیری رسانه ها یا شخصیت ها در برابر آنچه که از اساس وجود خارجی ندارد، ممکن است در مقاطعی گذرا به برخی مذاق ها خوش آید ولی آثار ناپسند آن بر فضای اخلاق حرفه یی درازمدت خواهد بود. دروغ نویسی رویه غلطی است که بایستی اصلاح شود و همگان را به اصلاح این رویه دعوت می کنیم: همچنان از مسوولان روزنامه اعتماد درخواست اکید داریم حرف های خود را به جای حرف مسوولان جا نزنند،»

توضیح «اعتماد»: مطلب مورد اشاره روابط عمومی محترم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که در متن جوابیه آمده برداشتی از مطلب منتشرشده در سایت خبری«آفتاب» بود که پرینت خبر مذکور با تیتر «صفار هرندی: موسوی بگوید 500 میلیارد دلار را چه کرده،،» در دفتر روزنامه موجود است.