آرشیو دوشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۸، شماره ۱۹۵۴
حوادث
۱۵

اعتراف به جنایت در انبار مترو

در پی به قتل رسیدن مردی میانسال در یکی از انبارهای فرعی مترو، متهم این جنایت با گذشت پنج روز از وقوع حادثه لب به اعتراف گشود و قتل را گردن گرفت.

ساعت 23 سه شنبه 22 اردیبهشت ماه زنگ تلفن همراه بهروز هنرمند - بازپرس کشیک قتل پایتخت - به صدا درآمد و ماموران کلانتری نواب وی را در جریان قتل مردی 40 ساله در یکی از انبارهای فرعی مترو واقع در خیابان آذربایجان حد فاصل قصرالدشت و خوش قرار دادند و تحقیقات آغاز و در بررسی های اولیه مشخص شد مقتول یک کارگر 40 ساله افغان به نام «عبدالمحمد» است که با ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده و این در حالی است که فقط نگهبان انبار که جوانی 23 ساله است از این موضوع باخبر شده و ماموران را در جریان قرار داده است.

بازجویی از این جوان به نام «غیاث» آغاز شد و وی سرانجام صبح دیروز به قتل اعتراف کرد و گفت: حدود 6 روز قبل از حادثه مشغول به کار بودم که «عبدالمحمد» که نگهبان سابق انبار بود به آنجا آمد و بعد از صحبت کردن با من، پیشنهاد غیراخلاقی داد. من پیشنهاد او را نپذیرفتم و در انبار را برایش باز نکردم. بعد از چند دقیقه متوجه شدم از بالای دیوار به داخل آمده است. از شدت عصبانیت با او درگیر شدم اما او چون جثه اش از من بزرگ تر بود، مرا به داخل اتاق کشاند و با گذاشتن چاقویی زیر گلویم، خواست به تقاضایش تن دهم. من در یک لحظه او را هل دادم و چاقو را از دستش گرفتم. به محض آنکه چاقو به دستم افتاد به سمتش حمله کردم و یک ضربه به کتفش زدم و او دچار خونریزی شد و تقریبا از هوش رفت، به قدری عصبانی بودم که چاقو را برداشتم و تا آنجا که می توانستم به نقاط مختلف بدنش ضربه زدم.

متهم درباره اینکه چرا بعد از ارتکاب قتل فرار نکرد، گفت: نمی خواستم قتل به گردن صاحبکارم بیفتد. فرار کردن من باعث گیر افتادن او می شد و این کار نامردی بود.

در پی اعترافات «غیاث» برای وی قرار بازداشت موقت صادر شد.