آرشیو دوشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۸، شماره ۲۵۶۲
صفحه اول
۱

ضرغامی در نشست با نمایندگان نامزدهای انتخابات:

مناظره نامزدها «زنده» برگزار می شود

گروه رسانه: با نزدیک شدن به روزهای آغاز رسمی تبلیغات انتخابات و تایید صلاحیت نامزدها؛ انتخابات وارد مرحله ای جدید می شود.

انجام مناظره های انتخاباتی که با ابتکار سازمان صداوسیما مطرح و با استقبال نامزدها مواجه شد، مهم ترین ابزار ارتباطی نامزدها برای بیان دیدگاه هایشان تلقی می گردد و چه بسا بخش زیادی از مردم که هنوز تصمیم مشخصی برای رای به یک نامزد خاص نگرفته اند، منتظر رویارویی نامزدها در مقابل دوربین تلویزیون هستند.

عزت الله ضرغامی در نشستی صمیمی با نمایندگان کاندیداهای مطرح، موضوع چگونگی ضبط و پخش مناظره ها و گفتگوهای تلویزیونی و رادیویی را به بحث گذاشت. نشستی که در طول دوره های گذشته بی سابقه بوده است.شاید مهم ترین فراز سخنان ضرغامی را بتوان برگزاری «زنده» مناظره های تلویزیونی دانست.

به منظور همفکری، توجیه و هماهنگی بیشتر برای ضبط و پخش برنامه های نامزدهای تبلیغاتی دهمین دوره ریاست جمهوری، نشست صمیمی نمایندگان این نامزدها و رئیس سازمان صداوسیما برگزار شد.

در این جلسه که زنگنه، کلهر، کرباسچی، دانش جعفری، الویری، مزینانی و معاون سیاسی رسانه ملی حضور داشتند، آخرین مصوبات قانونی ستاد تبلیغات کشور برای اعضای جلسه تشریح شد.

رئیس رسانه ملی با بیان نظرات شورای محترم نگهبان درباره زمان قانونی انتخابات گفت: به علت محدودیت زمانی مجبوریم قبل از اعلام رسمی اسامی کاندیداها، ضبط برنامه های تبلیغاتی را شروع کنیم تا بتوانیم از اول خرداد به طور منظم و طبق جدول طراحی شده، برنامه ها را پخش کنیم.

ضرغامی گفت: برنامه های متنوعی چون مستند تبلیغاتی و گفتگوی مستقیم در شبکه اول، شرکت در گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم به طور زنده، گفتگو با شبکه خبر، رودررو با کارشناسان در شبکه چهارم، مناظره تمامی نامزدها با یکدیگر در شبکه سوم به طور زنده و پاسخ به سوالات ایرانیان خارج از کشور در شبکه جام جم در کنار برنامه های متنوع دیگر در حوزه صدا، از جمله برنامه های تبلیغاتی نامزدها خواهد بود.رئیس رسانه ملی افزود: تا پایان هفته قرعه کشی با حضور نمایندگان کاندیداها صورت خواهد گرفت و پس از آن مشروح جدول انتخاباتی به همراه جزئیات آن در رسانه ها منتشر خواهد شد.ضرغامی یادآور شد: درصورت هرگونه تغییر در اسامی نامزدها از سوی شورای محترم نگهبان، اقدامات اصلاحی در جدول تنظیم شده صورت خواهد گرفت.

در این جلسه صمیمی نمایندگان کاندیداهای انتخاباتی، نظرات و پیشنهادهای خود را برای برگزاری هرچه باشکوه تر انتخابات مطرح کردند.