آرشیو چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۸، شماره ۱۹۳۶۶
اخبار اقتصادی
۴

یک مقام مسئول:کلیه مطالبات فرهنگیان پرداخت شد

کلیه دستگاه هایی که از بودجه دولتی استفاده می کنند، تا چند روز آینده اعتبارات سه ماهه را دریافت خواهند کرد.

رحیم ممبینی معاون بودجه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: ابلاغ اعتبار بودجه در 16 اردیبهشت ماه جاری صورت گرفت و تا قبل از این تاریخ به طور عام تخصیصی صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: تنها خزانه برای مصارف جاری جهت پرداخت حقوق و مزایا تن خواه پرداخت کرد و چند مورد ضروری همچون یارانه کالاهای اساسی برای خرید غلات به صورت علی الحساب این پرداختها انجام شده است.

ممبینی با تاکید بر اینکه هیچگونه پرداختی در بخش عمرانی نداشته ایم و تنها دو مورد برای «مراسم حرم امام وتجهیزات مکانیزاسیون برگزاری انتخابات» صورت گرفته است، از تشکیل کمیته تخصیص بودجه خبر داد.

وی با تاکید بر اینکه مصارف مالی را نیز کاهش نداده ایم زیرا باید به تعهدات عمل شود، بیان کرد: 1090میلیارد تومان مربوط به کالاهای اساسی، 80 میلیارد تومان مربوط به استانها و 860 میلیارد تومان مربوط به بودجه دستگاه های ملی است.

ممبینی با اشاره به کاهش بودجه یارانه کالاهای اساسی در مجلس، عنوان کرد: 930میلیارد تومان نیز از بودجه طرح تحول اقتصادی کاهش یافت و 1100 میلیارد تومان نیز از سایر دستگاه ها به صورت اقتضایی کم کردیم.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش 90 هزار نفر از نیروهای خود را بازنشسته پیش از موعد کرده است، اظهار امیدواری کرد که مشکلی به عنوان حقوق و مطالبات در سال 88 برای این دستگاه ایجاد نشود.

وی با تاکید بر اینکه در عملکرد بودجه سال 87 در پرداخت مطالبات توفیق یافتیم، افزود: هم اکنون وزارت آموزش و پرورش با موضوعی به نام مطالبات مواجه نیست. اما آموزش و پرورش اعلام کرده است که اگر هنوز مناطق و نواحی از آموزش و پرورش دارای معوقه و طلبی هستند، اعلام کنند تا پرداختهای آنها انجام شود، کما اینکه مشکلی در پرداخت آنها نیست.وی از پرداخت مطالبات فرهنگیان تا پایان سال 87 خبر داد و افزود: مطالبات سالهای 79 و بقیه سالها نیز چه به صورت نقدی و چه از طریق واگذاری سهام پرداخت شده است.