آرشیو چهارشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۸، شماره ۱۹۳۶۶
اخبار کشور
۳

حاشیه های حضور رهبر انقلاب در سقز

زبان کردی- سرمایه ملی

¤ رهبر معظم انقلاب اسلامی در بدو ورود به شهر سقز در گلزار شهدای این شهر حضور یافتند و از مقام شامخ شهیدان این خطه از میهن اسلامی تجلیل کردند.

¤ مردم شجاع و قدرشناس این شهر قدیمی که از یک هفته قبل برای دیدار رهبر عزیز انقلاب به انتظار نشسته بودند از نخستین ساعات بامداد دیروز در مقابل در ورودی ورزشگاه شهید کاظمی تجمع کرده بودند.

¤ آذین بندی خیابان ها، کوچه ها و حتی محلات حاشیه ای شهر هم جلوه خاصی به این شهر داده بود.

¤ در ورودی ورزشگاه شهید کاظمی ساعت 30/6 صبح به روی مردم باز شد و انبوه مشتاقان رهبری با شور و اشتیاق به داخل ورزشگاه رفتند به گونه ای که تا ساعت 30/8 داخل ورزشگاه و خیابانهای اطراف جای سوزن انداختن نبود.

¤ جمعیت زیادی از شهرهای بانه، بوکان و مهاباد و روستاهای اطراف از شب قبل وارد سقز شدند و شب را در اطراف ورزشگاه به شوق دیدار ولی امر مسلمین جهان به صبح رساندند.

¤ اتوبوسهای شرکت واحد و تاکسیهای شهر سقز به صورت رایگان اقدام به جابه جایی زائران می کردند و پایانه های مسافربری یکی از پرکارترین روزهای خود را سپری کردند.

¤ جمعیت هلال احمر با استقرار اکیپهای امدادی در ورزشگاه به کمک مردم می پرداختند.

¤ شهر یکپارچه شور و هیجان بود و فرمایشات رهبری درباره اینکه زبان کردی سرمایه ملی است و ضرورت هوشیاری مردم در مقابل توطئه های آمریکا زبانزد شهروندان در اماکن عمومی و خصوصی بود.

¤ بسیاری از مردم کردستان این سفر را فرهنگ ساز، موجب خیر و برکت و رستاخیزی در اراده مردم برای دفاع از آرمانهای انقلاب می دانند.

¤ ماموستا عبدالرحمان حسین زاده امام جمعه سقز در محضر رهبر معظم انقلاب در ورزشگاه شهید کاظمی با اشاره به استقبال بی نظیر مردم کردستان از رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: ما استقبال و اطاعت از رهبر معظم انقلاب اسلامی را از قرآن کریم آموخته ایم.