آرشیو چهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۸۸، شماره ۲۵۷۰
اقتصاد
۴

تحویل واحدهای مسکونی مهر در برخی استان های کشور

گروه اقتصاد: دبیرکل اتاق تعاون از تحویل واحدهای مسکونی متقاضیان طرح مسکن مهر در برخی شهرستان های استان های خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خراسان جنوبی و در برخی شهرهای استان های مرکزی، سمنان، قزوین و کرمان خبر داد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، حسین رحمانی نیا در مصاحبه با خبرنگاران تصریح کرد: ساخت مسکن در زمین های اجاره ای 99 ساله برای اقشار کم درآمد است.

رحمانی نیا گفت: شرکت های تعاونی مسکن ساز در صورت تامین بموقع تسهیلات بانکی، کار ساخت و ساز در زمین های اجاره ای 99 ساله را شتاب بیشتری می دهند.

دبیر کل اتاق تعاون در ادامه به فعالیت شرکت های تعاونی و اتحادیه های تعاونی مسکن در طرح مسکن مهر در سراسر کشور اشاره کرد و افزود: ساخت واحدهای مسکونی ارزان قیمت، با کیفیت و در کمترین زمان هم اکنون در دستورکار اتحادیه های تعاونی مسکن اتاق تعاون است.

وی گفت: برآوردها نشان می دهد، این تعاونی ها، هر واحد 75 متری طرح مسکن مهر را با اعتباری به میزان 25 میلیون تومان (15 میلیون تومان تسهیلات بانکی و 9 تا 10 میلیون تومان آورده اولیه متقاضی) می سازند. رحمانی نیا همچنین از راه اندازی تعاونی های سهامی عام در بخش بیمه در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با تشکیل این تعاونی به صورت غیردولتی، نقش آفرینی تعاونی ها در اقتصاد کشور افزایش می یابد.

وی افزود: سرمایه اولیه تعاونی های سهامی عام در بخش بیمه 500 میلیارد تومان و از حساب ذخیره ارزی تامین خواهد شد.

سوی دیگر، معاون وزیر مسکن و شهرسازی با انتقاد از برخی موضعگیری ها برای مسکن مهر گفت: در حال حاضر در شهرهای جدید 5000 هکتار زمین در اختیار تعاونی های مسکن قرار گرفته که 3000 هکتار آن در حال آماده سازی زمین و 100 هزار واحد مسکونی قرارداد اجاره آن بسته شده است.

به گزارش فارس، مهدی ذاکرالحسینی در ششمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان اظهار کرد: جلسه ای که هفته گذشته بین وزارت مسکن و شهرسازی با مسوولان بانک مسکن صورت گرفت، مشکل اعطای تسهیلات 14 میلیون تومانی به مسکن مهر کاملا مرتفع شد.

وی با بیان این که در شهر پرند 100 هزار واحد مسکونی و در هشتگرد 50 هزار واحد مسکونی در قالب مسکن مهر ساخته خواهد شد، گفت: باور ما این است که امسال حدود 50 درصد این آمار زیر ساخت برود.