آرشیو دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۸۸، شماره ۱۹۳۷۵
اخبار کشور
۳

یک مقام صهیونیست:اسرائیل برای مقابله با نفوذ ایران، در اجلاس سران آمریکا شرکت می کند

در پی خشم مقامات رژیم صهیونیستی از گسترش روابط ایران با کشورهای آمریکای لاتین، یک مقام صهیونیست اعلام کرد که اسرائیل برای مقابله با نفوذ ایران در آمریکای لاتین در اجلاس سازمان کشورهای آمریکایی در هندوراس شرکت می کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، یک مقام اسرائیلی روز شنبه اعلام کرد که «دانی ایالون»، معاون وزیر امور خارجه اسرائیل در اجلاس سالانه سران کشورهای عضو قاره آمریکا در هندوراس شرکت می کند و با نمایندگان شماری از کشورهای آمریکای لاتین دیدار و گفت وگو خواهد داشت. سی و نهمین اجلاس سازمان کشورهای آمریکایی از دوم تا سوم ژوئن (12 تا 13 خرداد) در شهر «سن پدرو سولا» در هندوراس برگزار خواهد شد.

وی افزود: در حالی که تهران برای تحکیم روابط تجاری و نظامی خود با شماری از کشورها و در راس آنها ونزوئلاو بولیوی کار می کند، اسرائیل این اجلاس را فرصتی برای تحکیم روابط اقتصادی و دیپلماتیک با آمریکای لاتین و مقابله با ایران و حزب الله در منطقه می بیند.

این در حالی است که «آویگدور لیبرمن»، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی نیز اخیرا از تصمیم این رژیم برای تحکیم روابط خود با آمریکا لاتین و آفریقا خبر داد.

قرار است ایالون، نماینده رژیم صهیونیستی پس از شرکت در اجلاس سران آمریکا به واشنگتن سفر کند تا گفت وگوهایی را در کاخ سفید و وزارت خارجه با مقامات آمریکایی داشته باشد.

این مقام رژیم صهیونیستی گفت انتظار می رود که لیبرمن در راستای تلاش های دیپلماتیک خود برای مقابله با نفوذ روزافزون ایران به آمریکای لاتین و آفریقا سفر کند.

گسترش روابط ایران با کشورهای آمریکای لاتین خشم مقامات رژیم صهیونیستی را برانگیخته است.

رژیم صهیونیستی با ابراز نگرانی از نفوذ ایران در کشورهای آمریکای لاتین، فعالیت های ایران در تقویت مناسبات با این کشورها را موفقیت آمیز خواند. از سوی دیگر منابع وزارت خارجه رژیم صهیونیستی نیز اعلام کردند که اسرائیل مناسبات با کشورهای آمریکای لاتین را رها کرد و این موضوع باعث شد تا زمینه برای نفوذ و حضور ایران در این منطقه باز شود. این منابع با موفقیت آمیز ارزیابی کردن فعالیت های ایران در آمریکای لاتین اعلام کردند که ایران در تقویت مناسبات خود با کشورهای آمریکای لاتین بویژه دو کشور ونزوئلاو بولیوی موفق عمل کرده است. ونزوئلاو بولیوی دو کشوری هستند که در پی تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به غزه و ارتکاب جنایات گسترده این رژیم، روابط دیپلماتیک سرد خود را با این رژیم به حال تعلیق درآوردند.