آرشیو شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۸۸، شماره ۱۹۳۷۸
اخبار اقتصادی
۴

در 4 سال گذشته

تلفات جاده ای سالانه 6 درصد کاهش یافته است

میزان تلفات جاده ای در ایران طی 4 سال گذشته به طور متوسط سالانه 6 درصد کاهش داشته است.

عباس محمودآبادی معاون دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان این مطلب و با اشاره به اینکه اجرای عملیات تخصصی ایمنی جاده ها در کشور، از سال 76 آغاز شد، تصریح کرد: در چهار سال اخیر سازمان راهداری، توفیقات بیشتری در اجرای صحیح و کارشناسی این عملیات و دست یابی به نتایج مطلوب داشته است.

وی خاطرنشان کرد: از سال 84 به بعد، همواره تلفات جاده ای به طور سالیانه در کشور با کاهش مواجه بوده است، به استثنای سال 87 که میزان تلفات جاده ای در آن سال 9/1 درصد ا فزایش داشت.

محمودآبادی با بیان اینکه در سال 86 نسبت به سال 85، میزان تلفات حاصل از تصادفات 2/21 درصد کاهش داشته است، اظهار داشت: از سال 76 که موضوع ایمنی جاده ها به طور رسمی دنبال شد، همواره میزان تلفات جاده ای تا سال 83، افزایش پیدا می کرد و طبیعتا کشور با افزایش تصادفات مواجه بود زیرا چارچوب های اصولی و استانداردهای لازم در آن مقطع رعایت نمی شد.

وی که با خبرگزاری فارس گفت و گو می کرد ادامه داد: در سال 84 برای اولین بار در طول 8 سال اجرای طرح ایمنی جاده ها، میزان تلفات حاصل از تصادفات در سطح کشور 4/1 درصد کاهش یافت.

وی افزود: همچنین در سال 85 نسبت به سال 84، تلفات جاده ای به میزان 13 درصد کاهش یافت و در سال 86 نسبت به سال 85 میزان تلفات جاده ای 2/21 درصد نزول یافت.

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ادامه داد: تنها در سال 87 نسبت به 86، میزان تلفات جاده ای 9/1 درصد افزایش یافت.

محمودآبادی راجع به افزایش ایمنی جاده های روستایی تصریح کرد: در اجرای عملیات ایمنی سازی جاده ها، تفاوت چندانی بین جاده های روستایی و اصلی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه نگهداری و تعمیر جاده های روستایی تنها توسط استانداریها انجام می شود، اظهار داشت: راه های شریانی و اصلی کشور با 26 هزار و 400 کیلومتر طول، در برگیرنده حجم عظیمی از اتومبیل ها هستند، بنابراین هم استانداری ها، جهت نگهداری و تعمیر آنها هزینه می کنند و هم سازمان راهداری از محل بودجه های ملی، مبلغی را جهت نگهداری این راه ها در نظر می گیرد.