آرشیو سه‌شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۸۸، شماره ۱۹۷۱
اقتصاد
۶

سایت اینترنتی بانک مرکزی از کار افتاد

گروه اقتصادی: مراجعه بیش از حد مردم و کارشناسان برای تطبیق آمارهای اعلام شده از سوی محمود احمدی نژاد با آمارهای بانک مرکزی باعث شد سایت اینترنتی بانک مرکزی با مشکل مواجه شود.

شنبه شب محمود احمدی نژاد در مناظره با مهدی کروبی با ارائه آمار و نمودارهایی اظهار داشت: آخرین نرخ تورم در دولت نهم به کمتر از 15 درصد رسیده است.

این نرخ با آنکه در روز بعد با بیانیه بانک مرکزی رد شد اما شب بعد از آن یعنی یکشنبه شب میرحسین موسوی که در مناظره با مهدی کروبی شرکت کرده بود با ارائه نرخ تورم 6/25 درصدی اسفندماه و نیز گزارش قیمت خرده فروشی بانک مرکزی اظهارات احمدی نژاد را رد کرد. این نوع اظهارات باعث شد هجوم مراجعه کنندگان به سایت اینترنتی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به شدت افزایش یابد، به طوری که سایت اینترنتی بانک را از کار بیندازد.

در همین ارتباط روابط عمومی بانک مرکزی در اطلاعیه یی اعلام کرد: به دلیل تعداد انبوه مراجعه کنندگان به پایگاه اطلاع رسانی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به نشانی www.cbi.ir امکان دسترسی مراجعان به سایت این بانک با کندی مواجه شده است.در این اطلاعیه آمده است: بدیهی است پایگاه اطلاع رسانی بانک مرکزی قطع نیست و کماکان آماده اطلاع رسانی به هموطنان گرامی است.