آرشیو یکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۸۸، شماره ۲۵۸۳
صفحه آخر
۲۰
خنده جام

وای که چقدر هوا خوب است!

رضا رفیع

حال و هوای زمستانی و بهاری امسال ظاهرا تمدید شده است. احتمالاتشویقی گرفته است. در حال حاضر، اکثر کولرهای مملکت بلاتکلیف اند. تا می آیی تکلیفشان را روشن کنی، هوا باد و توفانی می شود و باران می گیرد و تو مجبور می شوی که با عذرخواهی از سیستم خنک کننده مصنوعی، کلید کولر را خاموش کنی. از همین رو نیز یکی از کارشناسان خبره و نخبه به من می گفت که بیشتر مردم الال ن چون کولرهایشان بلااستفاده بوده، بالاجبار آنها را پشت بام منازل خود انداخته اند.

بیت هوایی:

مگو به من سخنان هوایی ام به خطاست

هواشناس نیی جان من، خطا اینجاست

به قدری الال ن هوا خوب و دلپذیر است که دوست ندارم چیزی بنویسم. بیشتر دوست دارم بزنم بیرون و از نزدیک این هوا را لمس کنم. چه ابرهای قشنگی در آسمان هستند. انگاری همه شان باردارند. این طرح باروری ابرها نمی دانم هنوز ادامه دارد یا که از ادامه آن جلوگیری کردند. باید از برادران هواشناسی سوال کرد. به هر حال، هر چه هست، هوای بارانی قشنگی است. چه بامزه می خواند آن خواننده افغانی که:«میزنه باران به شیشه/شیشه کاریش نمیشه.»

فرصت طلبی: یک چتر خوش استیل گلگلی که دست یک خانم دکتر بوده و آن را فقط در فاصله خانه تا مطب، بازش می کرده است؛ به دلیل مسافرت فوری به خارج از کشور، به صورت عرضه مستقیم به فروش می رسد. متقاضیان، دم غروبی با بزرگ تر خود بیایند سر کوچه!

نفس عمیق می کشم تا اکسیژن را به حساب جاری ریه هایم واریز کنم. فردا ممکن است باز هوا آلوده شود و با کمبود اکسیژن مواجه شوم. اکسیژن چیز خیلی خوبی است. روز روشن با دو تا هیدروژن ترکیب می شود و آب از آب تکان نمی خورد. من این اکسیژن را دوست دارم. هرجا اکسیژن هست، آب هست و هر جا هم که آب هست، آبادانی هست. آباد باش ای ایران / پر باد باش ای ایران/ وقتی داری اکسیژن/ دلشاد باش ای ایران...آنقدر هوای بیرون پنجره خوب و عالی است که نمی دانم دارم چی می گویم. فقط اینقدر می دانم که دارم حرف های قشنگی می زنم. ابوریحان بیرونی حتما یک چیزی می دانست که دائم از منزل بیرون می زد.

نتیجه بارانی: هوا وقتی که خیلی خوب می شود، خودتان هم بخوبی حس می کنید و نیازی به تایید هواشناسی نیست.