آرشیو یکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۸۸، شماره ۲۵۸۳
حوادث
۱۹

زن سارق در کمین طلافروشی ها

گروه حوادث: کارآگاهان پلیس آگاهی استان خراسان رضوی، سارق زن حرفه ای را که با شگردی خاص از مغازه های طلافروشی در این استان سرقت می کرد، دستگیر کردند.

سرهنگ صادقی، رئیس پلیس آگاهی استان خراسان رضوی با اعلام این خبر افزود: زن متهم که از سارقان حرفه ای است، در زمان های خاص که عموما اوقات شلوغ بود، به مغازه های طلافروشی می رفت و با سوءاستفاده از شلوغی و ازدحام مغازه ها، طلاجات را سرقت می کرد.

وی افزود: پس از دریافت گزارشی درباره وقوع سرقت در یکی از طلافروشی ها، کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت وارد عمل شدند و با جمع آوری اطلاعات اولیه، تلاش خود را برای دستگیری متهم آغاز کردند. با توجه به این که آن مغازه فاقد دوربین مداربسته بود، چهره نگاری از متهم انجام شد و با چند روز تحقیقات فراوان و گسترده چند سرنخ از سارق به دست آمد.

با اطلاعات به دست آمده موضوع به همراه تصویر فرضی سارق به همه استان گزارش شد و ماموران پی بردند در چند نقطه دیگر استان نیز چند فقره سرقت با شیوه مشابه به وقوع پیوسته است که درست بودن فرضیه کارآگاهان را اثبات می کرد.

تعقیب سایه به سایه

در ادامه، کارآگاهان پلیس موفق شدند هویت سارق را شناسایی کنند و با هماهنگی های انجام شده چند اکیپ گشت ویژه و نامحسوس کنترل چند طلافروشی را در نقاط آلوده انجام داده و سرانجام سارق مورد نظر در حالی که قصد ارتکاب سرقت دیگری را داشت، از سوی گشت نامحسوس پلیس آگاهی شناسایی و دستگیر شد. زن سارق در بازجویی ها به ده ها فقره سرقت از مغازه های طلافروشی در استان خراسان رضوی اعتراف کرد و با صدور قرار قانونی روانه زندان شد.

سرهنگ صادقی در پایان عنوان کرد: در بررسی دقیق این پرونده، نکته ای که بیش از همه قابل توجه نشان می دهد، این است که متاسفانه برخی مالباختگان در این پرونده که ظاهرا متوجه خطرات احتمالی شغل خود نبودند، با سهل انگاری هر چه تمام نسبت به نصب دوربین مداربسته کوتاهی کرده و همچنین در مواجهه با سارقان براحتی فریب آنها را خورده و برای لحظاتی مغازه خود را ترک کردند که جمع این موارد، اهمیت رعایت هشدارها و نکات ایمنی مطرح شده از سوی پلیس را برای پیشگیری از وقوع سرقت ها آشکار می کند.