آرشیو یکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۸۸، شماره ۲۵۸۳
حوادث
۱۹

کلاهبرداری زن شیاد به بهانه اعزام افراد به خارج از کشور

گروه حوادث: زنی که با جلب اعتماد افراد به بهانه اعزام آنها به انگلستان، از 30 نفر کلاهبرداری کرده بود، دستگیر و روانه زندان شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، چندی پیش شخصی با مراجعه به کلانتری 163 ولنجک و طرح شکایتی، ماموران آگاهی تهران را از وقوع یک فقره کلاهبرداری مطلع کرد. شاکی در اظهاراتش به ماموران گفت: مدتی پیش، از طریق یکی از دوستانم با زن جوانی به نام رکسانا آشنا شدم، وی ادعا کرد که در انگلستان تحصیل کرده و می تواند مقدمات سفر دخترم را به این کشور فراهم کند. وی در ادامه افزود: رکسانا مبلغ 200 میلیون ریال به این منظور از من دریافت کرد ولی پس از گذشت دو هفته وقتی با او تماس گرفتم، متوجه شدم تلفنش خاموش است و با مراجعه به آپارتمانش دریافتم که وی متواری شده است.

این گزارش حاکی است؛ پس از مطرح شدن شکایت در مجتمع قضایی، ماموران آگاهی تهران تحقیقات خود را آغاز کرده و در مرحله نخست تصویر چهره نگاری شده متهم را در اختیار گشتی های پلیس قرار دادند، سرانجام 20 فروردین امسال موفق به شناسایی این زن شیاد شدند و توانستند وی را در مخفیگاهش دستگیر و به مقر پلیس منتقل کنند. این گزارش می افزاید: در بازجویی ها، مشخص شد متهم با هویت حقیقی نسرین تاکنون از 30 مالباخته با همین شیوه کلاهبرداری کرده، در حالی که مدرک تحصیلی وی تنها دیپلم بوده و همچنین در اعترافاتش مدعی شد؛ مردم تا می شنیدند که در خارج از کشور تحصیل کرده ام، بدون این که تحقیقی در خصوص صحت این موضوع انجام بدهند، براحتی به من اعتماد می کردند.