آرشیو یکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۸۸، شماره ۲۵۸۳
رسانه
۳

«تنهایی رود» با «دکان های پیامبری» مقابل دوربین رفت

گروه رسانه: تولید تله فیلم های «تنهایی رود» و «دکان های پیامبری» برای پخش از شبکه های مختلف تلویزیون در مرکز سیمافیلم آغاز شد.

به گزارش سیمافیلم، تصویربرداری تنهایی رود از دیروز در آبادان آغاز شده است. این فیلم را علیرضا رزازی کارگردانی می کند. حسن پورشیرازی، هدا ناصح، سوگل طهماسبی، مجید زارع کار، محمد مشاک و... بازیگرانی هستند که در این تله فیلم که تمام سکانس های آن در آبادان تصویربرداری می شود بازی می کنند. تنهایی رود، داستان سلیم است که خانواده اش را در حصر آبادان از دست داده است و در یک کشتی به گل نشسته روی خط مرزی زندگی می کند. ورود زنی عراقی به نام سارا به کشتی، سلیم را به خاطرات دوران جنگ می برد. این در حالی است که سارا برای جبران گذشته اش از سلیم کمک می خواهد، اما ستیز واقعی درون سلیم او را در انتخاب خود مردد کرده است.

از دیگر عواملی که در ساخت تله فیلم تنهایی رود، همکاری دارند می توان به تصویربردار: فریدون شیردل، طراح صحنه و لباس: سیامک احصایی، صدابردار: فرشید کیوانمهر، طراح گریم: اشکان عسگری، مدیرتولید: رضا بشیری و تهیه کننده: علی کربلایی اشاره کرد.

تله فیلم «دکان های پیامبری» را مهدی علی میرزایی نوشته و کارگردانی می کند. این تله فیلم داستان گرایش بخشی از نسل جدید جامعه ما به آزمودن روش ها و اعتماد به برخی شبه عرفان های نوظهور و مدعیان شناساندن راه های موفقیت و نیکبختی است. برخی بازیگرانی که در تله فیلم دکان های پیامبری ایفای نقش کرده اند، عبارتند از: محمد مختاری، رامین راستاد، مرجان سپهری و فاطمه راستی یگانه.

تصویربرداری دکان های پیامبری از 11 خرداد در تهران آغاز شد و پیش بینی می شود تا اواسط تیر ادامه یابد. از دیگر عوامل سازنده این تله فیلم می توان به طراح گریم: غلامرضا جهانمهر، صدابردار: حمیدرضا یارندپور، طراح صحنه و لباس: صادق فهیمی و مدیر تدارکات: علی بهره مند اشاره کرد.