آرشیو یکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۸۸، شماره ۲۵۸۳
رسانه
۳

گزارش فیلم های آغاز هفته سیما

پخش دوباره «مادر» حاتمی در کنار تله فیلم هایی به مناسبت روز زن

گروه رسانه: روزهای آغازین هفته و تقارن آن با «روز مادر» پخش فیلم هایی متناسب با این ایام را در شبکه های تلویزیونی موجب شده است. بر این اساس طی روزهای شنبه و یکشنبه سه فیلم «مادر»، «عمه ماه منیر» و «به خاطر خواهرم» روی آنتن خواهند رفت.

به گزارش ایسنا، «مادر» به کارگردانی مرحوم علی حاتمی، برای چندمین بار به مناسبت روز مادر امروز از تلویزیون پخش می شود. این فیلم که ساعت 35/20 روی آنتن شبکه چهار می رود، به جای برنامه «سینما اقتباس» پخش خواهد شد. فیلم «مادر» داستان مادر پیری است که در خانه سالمندان به سر می برد. او که بعد از سال ها تلاش و تحمل مشکلات بسیار و بزرگ کردن فرزندانش، اکنون در آستانه مرگ قرار گرفته، از فرزندانش می خواهد او را به خانه قدیمی شان ببرند و خودشان نیز در این روزهای پایانی در آن جا جمع شوند.

فرزندان او هریک مسیری را در زندگی شان در پیش گرفته و به راه خود رفته اند. بیماری مادر و سپس مرگش بعد از کش و قوس هایی آنها را به یکدیگر نزدیک می کند. این فیلم که سال 1368 ساخته شد، با بهره مندی از بازی خوب بازیگران مورد علاقه حاتمی است، به ویژه بازی اکبر عبدی که در نقش پسر عقب مانده مادر، بسیار خوب ظاهر شده است. «مادر» به حق، یکی از بهترین و ماندگارترین فیلم های حاتمی است.

شبکه سه فیلم تلویزیونی «به خاطر خواهرم» به کارگردانی حجت الله سیفی را ساعت 55/20 پخش می کند. در این فیلم تلویزیونی که یکی از محصولات سیما فیلم است، شاهد ایفای نقش شبنم قلی خانی، اسماعیل محرابی و رامین راستاد خواهیم بود. این فیلم درباره زندگی خانواده سه نفره ای است که یک رستوران بین جاده ای را اداره می کنند و با داشتن یک فرزند عقب افتاده ذهنی، دچار یک سری مسائل می شوند.