آرشیو یکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۸۸، شماره ۲۵۸۳
جامعه
۱۷

خانواده های زندانیان صاحب شغل می شوند

گروه جامعه: معاون قضایی سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی از اقداماتی در جهت ایجاد اشتغال برای خانواده های زندانیان خبر داد.

غلامعلی محمدی در گفتگو با مهر ضمن تاکید بر تقویت انجمن های حمایت از زندانیان در جهت حمایت هر چه بیشتر از خانواده های زندانیان گفت: انجمن های حمایت از زندانیان باید از لحاظ بودجه مورد حمایت بیشتری قرار گیرند تا امکان خدمات رسانی مطلوب تر به خانواده های زندانیان فراهم شود.

بررسی وضعیت خانوادگی و اقتصادی زندانیان نشان می دهد از 145 هزار زندانی که در زندان های کشور به سر می برند، حدود 30 هزار نفر از نظر اقتصادی ضعیف و نیازمند هستند.از سوی دیگر، وضعیت نامطلوب اقتصادی خانواده زندانیان و همچنین عدم دستیابی به شغلی مناسب جهت تامین معیشت خانواده باعث شده تا زندگی 30 تا 40 درصد زندانیان به طلاق منتهی شود.

معاون قضایی سازمان زندان ها در ادامه، بیکاری را یکی از دغدغه های خانواده های زندانیان انست و افزود: تمامی دغدغه ما این است که زمینه اشتغال را برای خانواده های زندانیان و خود فرد زندانی پس از آزادی فراهم کنیم و در این جهت تا کنون اقداماتی را در دستور کار قرار داده ایم.