آرشیو یکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۸۸، شماره ۲۵۸۳
ورزش
۱۸

باحضور 7 قهرمان فوتبال ملی جهان، جام کنفدراسیون ها از امروز آغاز می شود

اسپانیا - نیوزیلند دیدار جذاب افتتاحیه

گروه ورزش: امروز در حالی هشتمین دوره رقابت های جام کنفدراسیون ها آغاز می شود که اسپانیا قهرمان مقتدر اروپا و بهترین تیم کنونی فوتبال جهان، می تواند بازی جذابی در برابر قهرمان اقیانوسیه به اجرا گذارد.

به فاصله یک سال پیش از شروع جام جهانی در کشور آفریقای جنوبی، میزبان این رقابت ها برگزارکننده جام کنفدراسیون ها بین ایتالیا (قهرمان جام جهانی)، اسپانیا (قهرمان اروپا) برزیل (قهرمان آمریکای جنوبی) مصر، عراق و نیوزیلند (قهرمان آفریقا، آسیا و اقیانوسیه) است.

دیدار افتتاحیه را امروز آفریقای جنوبی در برابر عراق برگزار می کند. دیداری که به هیچ وجه در حد و اندازه های دیدار بعدی امروز و دیدارهای فردا باحضور تیم هایی مثل برزیل و ایتالیا نیست.عراق که با مربیگری بورا میلوتینویچ دست به تحولات وسیعی در تیم خود زده و ستاره هایی چون عماد رضا، عبدالوهاب ابوالهیل، میثم کاظم، یونس محمود، نشاط اکرم و... را کنار گذاشته است، با تکیه برتجربه های فراوان بورا میلوتینویچ و قرعه ای مناسب سعی دارد خود را به عنوان شگفتی ساز مهم مسابقه ها مطرح کند. عراقی ها در آخرین دیدار دوستانه خود لهستان را در ورشو با حساب یک یک متوقف کردند.

جدال اسپانیا و نیوزیلند که پس از دیدار افتتاحیه برگزار می شود، می تواند علاقه مندان فوتبال را سیراب کند، بویژه آن که هر دو تیم، در دیدار اخیر دوستانه خود بسیار خوش درخشیده اند. اسپانیا در برابر آذربایجان قدرت نمایی کرد و با 6 گل پیروز شد و نیوزیلند هم که هوای صعود به جام جهانی را در سرمی پروراند در برابر مدافع عنوان قهرمانی جام جهانی (ایتالیا) 3 بار پیش افتاد ولی در نهایت شکست 4 بر 3 را چشید.

ویسنته دل بوسکه، سرمربی اسپانیا پیش از بازی با نیوزیلند اعلام کرده است مصدومیت و غیبت ستاره ای چون اینیستا، تاثیری در روند تیمی اسپانیا نخواهد داشت. این تیم با ستاره های بزرگی چون فابرگاس، فرناندو تورس، دیوید ویا و... تیمی بس آماده و هماهنگ به شمار می رود و به عنوان برترین تیم رده بندی فیفا به همراه برزیل و ایتالیا، چشم به قهرمانی در جام کنفدراسیون ها دارد.