آرشیو یکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۸۸، شماره ۲۵۸۳
جهان
۶

کوتاه از جهان

دورخیزحریری برای نخست وزیری

جام جم آنلاین: میشل سلیمان، رئیس جمهور لبنان از عدم مخالفتش با انتصاب سعد حریری، رهبر حزب المستقبل و ائتلاف 14 مارس به نخست وزیری لبنان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری چینی شینهوا، سلیمان با ابراز خرسندی از روند انتخابات لبنان گفت: این انتخابات از دستاوردهای دولت وحدت ملی است.

وی افزود: اگر موفق به تشکیل دولت وحدت ملی شویم فورا اصلاحات از جمله قانون جدید انتخابات، تمرکززدایی اداری و استقلال قضایی را آغاز خواهیم کرد.

شرط پوتین برای حذف سلاح هسته ای

جام جم آنلاین: ولادیمیر پوتین، نخست وزیر روسیه اعلام کرد اگر همه کشورهای دارنده زرادخانه هسته ای این سلاح را کنار بگذارند، روسیه نیز قطعا چنین خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری روسی ریانووستی، پوتین گفت: شرط حذف زرادخانه هسته ای روسیه چشم پوشی سایر کشورها از توانمندی هسته ای شان است.

وی در پایان ملاقاتش با فرانک والتر اشتاین مایر، وزیر امور خارجه آلمان افزود: روسیه بدون سلاح هسته ای هم قادر به تامین امنیت خود هست.

درخواست بان از رژیم صهیونیستی

جام جم آنلاین: بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد روز گذشته حل و فصل بحران خاورمیانه را بر اساس راهکار تشکیل دو کشور خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، بان گفت: احقاق حقوق فلسطینی ها و اسرائیلی ها در تعیین سرنوشت، تشکیل دو کشور و تحقق امنیت، سنگ بنای پیشبرد فرآیند صلح است.

وی افزود: موضع سازمان ملل متحد در این خصوص کاملاشفاف است و ما خواستار توقف شهرک سازی اسرائیل و تخلیه شهرک های غیرقانونی هستیم.

باز هم قذافی

جام جم آنلاین: معمر قذافی، رهبر لیبی که برای دیداری رسمی به ایتالیا سفر کرده با تاخیر 2 ساعته اش برای دیدار با اعضای پارلمان ایتالیا به سوژه ای خبرساز تبدیل شد.

به گزارش شبکه خبریBBC، جیافرانکو فینی، رئیس پارلمان ایتالیا عصر پنجشنبه برای دیدار با قذافی در پارلمان حاضر شد اما او با تاخیر 2 ساعته خود را به پارلمان رساند.

این تاخیر 2 ساعته به حدی برای فینی غیرقابل قبول بود که دیدار خود با قذافی را لغو کرد تا اعتراض خود را به این وقت نشناسی نشان دهد.