آرشیو یکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۸۸، شماره ۲۵۸۳
فرهنگ و هنر
۱۶

پیگیری گزارش «جام جم»

نخستین همایش بین المللی شعر ایران و جهان در تهران و شیراز

گروه فرهنگ و هنر: پس از آن که روزنامه «جام جم» در گزارشی مبسوط به دلایل برگزار نشدن و به فراموشی سپرده شدن بخش بین الملل شعر فجر پرداخت، روز گذشته دبیر اجرایی این جشنواره از برگزار شدن این بخش در 27 مهرماه با عنوان نخستین همایش بین المللی شعر ایران و جهان خبر داد.

به گزارش فارس، مصطفی امیدی، دبیر اجرایی سومین جشنواره بین المللی شعر فجر و عضو شورای سیاستگذاری جشنواره چهارم گفت: نخستین همایش بین المللی شعر ایران و جهان 27 مهر با حضور حداقل 30 مهمان خارجی از 30 کشور جهان در تهران آغاز می شود. وی مدت برگزاری این همایش را که همان بخش بین الملل سومین جشنواره شعر فجر است، یک هفته ذکر کرد و گفت: مراسم اختتامیه این همایش احتمالادر شیراز برگزار می شود.

دبیر اجرایی سومین جشنواره بین المللی شعر فجر، اعلام اسامی دعوت شدگان را منوط به هماهنگی و مکاتبات با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و همچنین وزارت امور خارجه و تعامل با سفیران و رایزنان فرهنگی دانست.

امیدی با بیان این که این 30 شاعر از همه قاره ها به تهران می آیند، هدف از این همایش را هم اندیشی شاعران ایران و جهان به منظور شناخت شاعران جهان از شعر امروز ایران و همچنین آشنایی شاعران ایران از شعر روز جهان توصیف کرد.

گفتنی است؛ موسی بیدج، دبیر نخستین همایش بین المللی شعر ایران و جهان است.