آرشیو یکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۸۸، شماره ۱۹۳۸۵
اخبار کشور
۳

اسرائیل:از پیروزی احمدی نژاد به شدت نگرانیم

خبرگزاری فرانسه طی گزارشی به نقل از یک مقام رسمی صهیونیستی نوشت که پیروزی محمود احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری ایران نگران کننده است.

این خبرگزاری به نقل از یک مقام رسمی رژیم صهیونیستی که نخواست نامش فاش شود پیروزی احمدی نژاد را تحولی بسیار نگران کننده خواند و مدعی شد: احمدی نژاد ستیزه جوترین نامزد در میان نامزدها به شمار می رود و کشورش را به سمت رویارویی با جهان غرب سوق خواهد داد.

خبرگزاری فرانسه همچنین به نقل از یک مسئول دیگر رژیم صهیونیستی تصریح کرد: واشنگتن تا پایان امسال به تلاش هایش برای آشتی با ایران ادامه خواهد داد سپس احتمال دارد مجازات ها را بر ضد این کشور تشدید کند. این در حالی است که بسیاری از تحلیلگران خارجی اعتراف دارند که سیاست تحریم ها علیه ایران کارایی نداشته است.

این خبرگزاری همچنین با بیان اینکه منشا تنش های شدید میان ایران و اسرائیل به موضوع برنامه هسته ای ایران برمی گردد خاطرنشان کرد: ایرانی ها بارها اتهامات رژیم صهیونیستی مبنی بر قصد ایران برای دستیابی به سلاح هسته ای را تکذیب کرده اند.

از سوی دیگر؛ منابع مطبوعاتی صهیونیستی فاش کردند که وزارت امور خارجه این رژیم حملات تبلیغاتی گسترده ای در سطح جهانی بر علیه محمود احمدی نژاد و دولت او آغاز کرده است.

براین اساس وزارت امور خارجه اسرائیل با ارسال تلگراف هایی به همه سفارتخانه های خود در جهان از آنها خواسته است با ترتیب دادن راهپیمایی های گسترده ای مقابل سفارتخانه های ایران تصاویری را از موارد جعلی اعدام ها و شکنجه ها در ایران منتشر کنند.

این منابع هدف از این اقدامات را بدنام کردن دولت احمدی نژاد و غیر دموکراتیک خواندن اوضاع در ایران اعلام کرده اند. این تلگراف ها را تیم موسوم به گروه منزوی کردن ایران در وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی تهیه و ارسال می کند.