آرشیو یکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۸۸، شماره ۱۹۳۸۵
اخبار کشور
۳

انتخاب مجدد احمدی نژاد غرب را از توقف هسته ای ایران ناامید کرد

امروز کشورهای غربی اگر بخواهند برنامه هسته ای ایران را خنثی کنند، باید به دنبال راهی بگردند که چگونه با دولت احمدی نژاد تعامل کنند؟ اوباما نیز اعلام کرده که فارغ از اینکه چه کسی رئیس جمهور شود، خواهان مذاکره با ایران است.

انتخاب مجدد احمدی نژاد باعث شد که قدرت های غربی از دستیابی به اهداف خود مبنی بر متوقف کردن برنامه هسته ای ناامید شوند.

به گزارش رجانیوز به نقل از رویترز، بر اساس آرای بدست آمده تا صبح شنبه احمدی نژاد بیش از 63/8 درصد آراء و موسوی نیز 32/7 درصد از آراء را به خود اختصاص داده است. این در حالی است که میزان رای اخذ شده توسط احمدی نژاد بیش از 2 برابر رای موسوی است.

رویترز افزود: این اولین باری نیست که این آهنگرزاده توانست در صحنه ظاهر شود زیرا در انتخابات گذشته نیز وی توانست رقیب قدرتمند خود یعنی رفسنجانی را در یک رقابت تنگاتنگ شکست دهد.

امروز کشورهای غربی اگر بخواهند برنامه هسته ای ایران را خنثی کنند، باید به دنبال راهی بگردند که چگونه با دولت احمدی نژاد تعامل کنند؟

اوباما نیز اعلام کرده که فارغ از اینکه چه کسی رئیس جمهور شود، خواهان مذاکره با ایران است.

این خبرگزاری انگلیسی در ادامه می نویسد کشورهای غربی امید زیادی به پیروزی موسوی داشتند تا وی بتواند به اصطلاح تنش ایجاد شده در قبال برنامه هسته ای ایران و کشورهای غربی را برطرف کند و شانس برقراری ارتباط با اوباما را افزایش دهد.

به گفته رویترز، به نظر می رسد که به قدرت رسید ن دوباره احمدی نژاد، نشانه ای از بازگشت به ریشه ها و اصول انقلاب اسلامی و تجدید آرمان هایی است که توسط امام خمینی بنیان گذارانقلاب ایران پایه گذاری شده بود.

رقبای احمدی نژاد ادعا می کردند که رفتار احمدی نژاد باعث منزوی کردن ایران درجهان شده است.

رویترز نوشت: در زمانی که احمدی نژاد رئیس جمهور ایران بود، این کشور 3 دور توسط سازمان ملل مورد تحریم قرار گرفت. لازم به ذکر است که تا قبل از احمدی نژاد نیز ایران تحت تحریم بوده است و این امر مربوط به زمان احمدی نژاد نمی شود و کشور ایران قبل ازاجرا شدن برنامه هسته ای نیز از اول انقلاب تحت تحریم ها قرار داشت.