آرشیو یکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۸۸، شماره ۱۹۳۸۵
اخبار اقتصادی
۴

تلاش وزیران اقتصاد گروه هشت برای مهار رکود اقتصاد جهانی

وزرای اقتصاد و دارایی گروه هشت، روز جمعه به منظور گفتگو در مورد مهار رکود اقتصاد جهانی در جنوب ایتالیا گردهم آمدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در بیانیه ای که از سوی وزرای اقتصاد و دارایی گروه هشت صادر شد آمده است کشورهای ثروتمند جهان در تلاش برای یافتن راه های مقابله با بحران اقتصادی جهانی هستند.

هم چنین وزرای اقتصاد و دارایی گروه هشت از صندوق بین المللی پول درخواست کردند تا استراتژی های ممکن را برای مقابله با رکود اقتصادی کنونی معرفی و تجزیه و تحلیل کند.

در این نشست وزرای اقتصاد و دارایی گروه هشت اعلام کردند که همچنان نسبت به تعهدهای بین المللی پیشین خود در جهت پایان دادن به رکود اقتصادی جهانی پایبندند و بسته های اقتصادی بیشتری را پیشنهاد خواهند کرد.

پیش تر سازمان عفو بین الملل در گزارشی اعلام کرده بود: رکود اقتصادی منجر به ایجاد مشکلات جدید شده است؛ افزایش قیمت ها به این معنی است که میلیون ها نفر در آسیا و آفریقا برای تامین نیازهای اساسی خود دچار مشکل شده اند و بیشتر تظاهرات در سراسر دنیا با سرکوبی همراه است.

سازمان عفو بین الملل اعلام می کند که فقیرترین مردم جهان با رکود اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند و میلیون ها نفر از بی امنیتی و هتک آبرو رنج می برند.

این سازمان هشدار می دهد که افزایش فقر می تواند منجر به بی ثباتی و خشونت های گسترده در سراسر جهان شود.

همچنین رئیس بانک جهانی هشدار داده بود که بحران مالی جهانی می تواند منجر به ناآرامی های شدید اجتماعی و سیاسی در سراسر جهان شود.

«رابرت زولیک» گفت: اگر برای مقابله با بحران اقتصادی جهانی اقداماتی را انجام ندهیم، در خطر بحران بشری و اجتماعی قرار می گیریم که این موضوع عواقب سیاسی به دنبال خواهد داشت.