آرشیو یکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۸۸، شماره ۱۹۳۸۵
صفحه آخر
۱۶

فراکسیون صدرتروریست های القاعده و حزب بعث در قتل نماینده پارلمان دست داشتند

جریان «صدر» با محکوم کردن ترور رئیس بزرگترین فراکسیون اهل سنت در مجلس عراق اعلام کرد که این ترور احتمالاتوسط عوامل بعثی و القاعده صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، در پی ترور «حارث العبیدی»، رئیس فراکسیون سنی جبهه التوافق مجلس عراق که جمعه گذشته توسط فردی ناشناس در مسجد «الشواف» بغداد صورت گرفت و به مرگ العبیدی انجامید، «احمد مسعودی» سخنگوی فراکسیون صدر، آن را محکوم کرد و گفت: گروه القاعده و حزب بعث عامل ترور العبیدی هستند. سخنگوی جریان صدر تاکید کرد: نحوه حمله به العبیدی نشان می دهد که این حمله، برنامه ریزی شده بوده و از سوی یک گروه حرفه ای صورت گرفته است. وی پیش بینی کرد که ترور ها ادامه یابد.

«جلال طالبانی»، رئیس جمهور عراق، نیز حادثه ترور العبیدی را محکوم و آن را جنایتی غیرقابل بخشش توصیف کرد. طالبانی گفت: این جنایت نشان می دهد تروریست ها همچنان در عراق فعال هستند. وی از نیروهای ویژه امنیتی عراق خواست عامل این ترور را دستگیر کنند. «نوری مالکی»، نخست وزیر، دستور تشکیل کمیته تحقیق شناسایی عاملان ترور را صادر کرد. وی گفت که این جنایت بزدلانه در راستای ایجاد آشوب های طایفه ای صورت گرفت. جمال الطبیخ، رئیس فهرست العرافیه نیز ترور فوق را آغاز عملیات ترور رهبران عراقی دانست. وی گفت: ما این مسئله را پیش بینی می کردیم و از آغاز هم هشدار داده بودیم.

امضای توافقنامه نظامی

به گزارش خبرگزاری فارس، دولت های ترکیه و عراق یک توافقنامه در زمینه همکاری های نظامی امضاء کردند. یک سخنگوی ارتش ترکیه در این زمینه گفت که توافقنامه مذکور، به امضای توافقنامه های بیشتری خواهد انجامید. براساس این گزارش، ترکیه به حمایت بیشتر عراق در جنگ خود علیه حزب کارگران کرد ترکیه (پ.ک.ک) امیدوار است.

آمریکا پشت پرده فساد در عراق

به گزارش ایسنا، شیخ «جواد خالصی» رئیس کنگره هماهنگی عراق در گفت وگو با روزنامه منطقه ای «الحیات» گفت: آمریکا در پس پرده فساد مالی و اداری مسئولان عراقی قرار دارد. طی هفته های اخیر یک وزیر و یک مقام دیگر عراقی متهم به فساد اقتصادی، از این کشور گریختند. خالصی همچنین گفت: همه کسانی که جریانات قومیت گرا را در عراق تقویت می کنند، جزیی از طرح آمریکا و صهیونیسم هستند.