آرشیو یکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۸۸، شماره ۱۹۳۸۵
حوادث
۱۵

وزیر بهداشت اعلام کرد

90 درصد بخش های مراقبت ویژه با محصولات داخلی تجهیز می شود

وزیر بهداشت از تجهیز بیش از 90 درصد بخش های مراقبت های ویژه با محصولات تولیدی داخل کشور خبر داد.

دکتر باقری لنکرانی در حاشیه بازدید از نمایشگاه تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی (ایران مد) گفت: در این دوره از برگزاری این نمایشگاه، شاهد تجهیزات، وسایل الکترونیکی و مکانیکی دنیای پزشکی پیشرفته ای هستیم که روز به روز در کشور گسترش یافته و در بهبود شاخص های بهداشت و درمان جامعه تاثیرگذار خواهد بود.

دکتر لنکرانی افزود: در کشور ما موج بزرگی به سمت تجهیزاتی که فناوری نوین دارند ایجاد شده و در حال حاضر در برخی از تجهیزات مثل سیستم مانیتورینگ که استفاده زیادی در بخش های مراقبت های ویژه دارد، به مرحله خودکفایی رسیده ایم که دیگر هیچ نیازی به واردات این گونه تکنولوژی ها نمی باشد.

وی اظهار داشت: در فاصله زمانی سه سال اخیر، شاهد ارتقای چشم گیری در محصولات تولیدی کشور هستیم و امسال دستاوردهای ویژه ای شامل دستگاه راهیاب که در جراحی های مغز و اعصاب و ارتوپدی کاربرد بسیار دارد، نمونه بارز این محصولات بوده و به زودی وارد بازار مصرف کشور خواهد شد.

وی از محصول «پودر استخوان» و «ماشین بیهوشی» نیز به عنوان محصولات جدید و مهم تجهیزات پزشکی کشور نام برد که در این برهه از زمان تولید و به بازار عرضه خواهد شد.

دکتر لنکرانی با اشاره به شمار محصولاتی که توانستند استاندارهای اروپایی را دریافت کنند، گفت: 120 محصول از 150 محصول تولیدی کشور منطبق بر استانداردها بوده و به نوعی کشور در تولید این محصولات به افتخارات قابل توجهی دست یافته است.

دکتر لنکرانی در ادامه افزود: آنچه به عنوان عملکرد افتخارآمیز 4 ساله می توان نام برد، تجهیزات بیمارستانی دولتی با بیش از 2000 تخت در بخش های مراقبت ویژه است که بالای 90 درصد این بخش ها با تجهیزات تولید داخل کشور تجهیز شده اند.

به گزارش ایسنا، وی در پایان، اولویت های خرید وزارت متبوع را در توسعه بخشهای مراقبت ویژه، بخش های دیالیز و دستگاه های تصویربردار عنوان کرد که به لحاظ نیاز، تولید انبوه در کشور ندارند.

گفتنی است، نمایشگاه ایران مد (تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی) از 21 تا 24 خردادماه در محل نمایشگاه بین المللی تهران دایر است.