آرشیو یکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۸۸، شماره ۱۹۳۸۵
حوادث
۱۵

جاعلان اسکناس در اردبیل به دام پلیس افتادند

سرویس شهرستان ها-

پلیس استان اردبیل، اعضای گروه جعل اسکناس را که در سطح وسیع اقدام به تهیه و توزیع اسکناس های جعلی می کردند در اردبیل شناسایی و دستگیر کرد.

به گزارش اداره اجتماعی پلیس آگاهی ناجا، سرهنگ آشنا رئیس پلیس آگاهی استان اردبیل با بیان این خبر افزود: اعضای این گروه با در اختیار داشتن وسایل مختلف اقدام به جعل اسکناس های تقلبی و توزیع آن می کردند. با افزایش فعالیت متهمان و دریافت گزارش های مردمی اکیپی از کارآگاهان پلیس آگاهی وارد عمل شده و با شناسایی پاتوق هایی که این افراد برای مبادله اسکناس های جعلی استفاده می کردند، این محل ها را زیر نظر گرفته و در نهایت موفق به شناسایی دو نفر از اعضای گروه شدند. در مرحله بعد پلیس متهمان را که تنها با افراد خاصی که خواهان دریافت مبالغ بالای اسکناس تقلبی بودند ارتباط برقرار می کردند، شناسایی و در روز قرار در حالی که مبالغ زیادی اسکناس جعلی را برای معامله به محل قرار آورده بودند دستگیر کردند.

در بازجویی از دو متهم پرونده کارآگاهان مطلع شدند که آنان با تبدیل خانه خود به محل کار اقدام به چاپ اسکناس های جعلی می کردند. در بازرسی دقیق منزل متهمان انواع پرینتر، رایانه لپ تاب، انواع جوهر و حلال های مختلف، ژلاتین، مقادیر زیادی چک پول و پول و مقادیر زیادی اسکناس جعلی کشف شد. متهمان پس از اعتراف به جرائم خود با صدور قرار روانه زندان شدند.