آرشیو یکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۸۸، شماره ۱۹۳۸۵
شهرستان ها
۱۱

بازرسی های مکرر از واحدهای صنفی

مدتی است واحدهای بازرسی سازمان بازرگانی استان خوزستان جهت کشف کالای قاچاق با حضوری فعال در سطح شهر مشغول بازرسی و مراجعه به کسبه بوده و نسبت به دادن اخطاریه در مورد نداشتن پروانه کسب و ملت کارت اصناف اقدام می کنند. حال جای چند سوال برای اتحادیه صنف چینی و بلور و لوازم آشپرخانه که نماینده قشر قابل توجهی از مردم است باقی مانده که در نامه این اتحادیه که به دفتر سرپرستی کیهان خوزستان ارسال شده مطرح شده است:

الف: داشتن پروانه کسب و یا ملت کارت چه ارتباطی و سنخیتی با کشف کالای قاچاق دارد که بازرسان آن سازمان خواستار رویت آن می شوند چراکه اکثر اجناس در حال حاضر به صورت تجاری از تهران تامین می شود.

ب: در یک شهر چند ارگان بازرسی باید وجود داشته باشد که مکررا با مراجعه به واحدهای صنفی اقدام به دادن اخطاریه و جریمه های سنگین برای آنها کنند؟ آن هم در شرایط نامساعد و خرابی و رکود بازار.

بنابراین خواهشمند است جهت ساماندهی وضعیت فوق چاره ای اندیشیده شود تا هم از بروز مشکلات بوجود آمده جلوگیری شود و هم بیش از این موجب آزار و اذیت کسبه نشود.

این اتحادیه در پایان خاطرنشان ساخت: ضمنا احساس مسئولیت بیش از حد بازرسان فوق (بازرگانی، تعزیرات، مجمع و اتحادیه ها) در سطح شهر موجب شده است آرامش از مردم گرفته شود.

اهواز خبرنگار کیهان