آرشیو یکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۸۸، شماره ۱۹۳۸۵
شهرستان ها
۱۱

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس خبر داد

اختصاص 500 میلیون دلار برای زیرساخت های نفت و گاز خزر

قائم شهر- خبرنگار کیهان:

دولت برای ایجاد زیرساخت های حفاری و بهره برداری نفت و گاز دریای خزر 500 میلیون دلار هزینه کرده است.

دکتر سیدعلی ادیانی نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی استحصال و بهره برداری از نفت و گاز دریای خزر را مهمترین اقدام در توسعه استان مازندران در کنار توریسم و تجارت و استقرار صنایع تبدیلی نام برد که با حمایت های ویژه دولت نهم امکان عملیات اجرایی این طرح زیربنایی فراهم شده است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات مناسب سیاست خارجی دولت در اعمال حاکمیت جمهوری اسلامی بر رژیم حقوقی دریای خزر، ظرفیت منابع کشف شده این حوزه نفتی را تاکنون بالغ بر 20 میلیارد بشکه اعلام کرد که با رویکرد جدید و نگاه دو سویه وزارت نفت به منابع و ذخایر نفتی و گازی جنوب و شمال، طرح حفاری و استحصال نفت و گاز دریای خزر بزودی اجرایی می شود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس، سرمایه گذاری کلان وزارت نفت در استحصال نفت و گاز دریای خزر را به لحاظ وجود عظیم انرژی، عسلویه دوم کشور اعلام کرد که در کنار توسعه صنعت، کشاورزی، تجارت و توریسم موجب تحکیم و تقویت فعالیت های اقتصادی کشور خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس همچنین طرح ساخت پالایشگاه باباجان در منطقه کیاسر را دیگر اقدام بزرگ دولت نهم در توسعه فعالیت های حوزه نفتی در مازندران نام برد که با تلاش های انجام شده، بخش خصوصی در آستانه اخذ موافقت نامه از وزارت نفت برای اجرایی شدن این پالایشگاه در شهرستان ساری می باشد.