آرشیو یکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۸۸، شماره ۱۹۳۸۵
شهرستان ها
۱۱

صرفه جویی 20مگاوات برق در استان مرکزی

اراک- خبرنگارکیهان:

مدیرعامل توزیع برق استان مرکزی گفت: با جایگزینی 850 هزار شعله لامپ کم مصرف یارانه ای با لامپ های رشته ای در بین مشترکان برق 20مگاوات مصرف برق در استان کاهش یافته است.

مهندس داوود عابدی در گفت وگو با خبرنگار کیهان در اراک با بیان اینکه اصلاح الگوی مصرف نیازمند عزم جدی است افزود: کمیته هایی در شرکت برق استان تشکیل شده که هدف از تشکیل آن، اتخاذ روش ها و سیاست هایی برای اشاعه فرهنگ مدیریت مصرف برق است.

وی از تشکیل ستاد الگوی مصرف در این شرکت خبر داد و تصریح کرد: یکی از عواملی که میزان رشد مصرف و اتلاف بیش از حد انرژی الکتریکی را در کشور افزایش می دهد استفاده از لامپ های قدیمی، کاهش سرمایه گذاری در صنعت برق، انشعابات غیرمجاز و فرسودگی شبکه توزیع است.

مهندس عابدی از کاهش سرقت کابل های برق در سال گذشته خبر داد و افزود: با به کارگیری تمهیداتی همچون استفاده از لوله هایPVC، جوشکاری ترانس ها به سکوترانس، استفاده از تجهیزات حفاظتی و همچنین مشارکت و همکاری نیروی انتظامی و دستگاه قضایی سرقت تجهیزات برق کاهش یافته است.

وی آموزش صحیح و کاهش تلفات را از اهداف مهم شرکت توزیع در سالجاری عنوان کرد و گفت: در راستای کاهش تلفات الکتریکی، تمام فتوسل های شبکه معابر عمومی استان به تعداد 3800 عدد جمع آوری و ساعت فرمان های نجومی جایگزین شده اند.

عابدی همچنین از پرداخت بالغ بر 14میلیون و500 هزار تومان به 202 مشترک خسارت دیده از سوی بیمه خبر داد و افزود: بیشترین مبلغ پرداختی مربوط به امور برق اراک بوده است.

عابدی میانگین مصرف برق مشترکان خانگی را سه برابر استاندارد جهانی در کشور عنوان کرد و افزود: اصلاح الگوی مصرف مشترکان خانگی بیش از پیش احساس می شود و تغییر این رقم نیازمند عزم جدی است.