آرشیو شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۸۸، شماره ۱۸۲۶
صفحه اول
۱

وزیر اقتصاد خبر داد

تدوین پیش نویس اصلاحیه نظام مالیاتی

عکس: دنیای اقتصاد، حمید جانی پور

ابلاغ اصلاحیه «مالیات بر معاملات مسکن».

وزیر امور اقتصادی و دارایی از تدوین پیش نویس لایحه اصلاح نظام مالیاتی کشور و ارائه آن به کمیسیون ویژه رسیدگی به طرح تحول اقتصادی مجلس خبر داد.سید شمس الدین حسینی در گفت وگو با مهر در خصوص اجرای طرح تحول مالیاتی بر اساس طرح تحول اقتصادی گفت: یکی از پایه های طرح تحول اقتصادی، نظام مالیاتی است که این نظام دارای ابعاد مختلفی از جمله بازبینی در قوانین و حقوق مالیاتی است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی از انجام بازبینی در حقوق و قوانین مالیاتی در کشور خبر داد و تصریح کرد: بر این اساس، پیش نویس لایحه اصلاح نظام مالیاتی کشور به عنوان یک پروژه به انجام رسیده است.

وی ادامه داد: این پیش نویس در جلسات کمیسیون ویژه رسیدگی به طرح تحول اقتصادی مجلس به صورت غیر رسمی تقدیم رییس کمیسیون شد که هم اکنون نیز در حال دریافت نظرات بخش های دانشگاهی، پژوهشی و غیره هستیم.

حسینی همچنین با اشاره به مشکلاتی که در اثر بحران مالی بر برخی صنایع کشور تحمیل شده است، بیان کرد: بخشی از صنایع کشور در دریافتی ها و وصولی های خود نسبت به سال های قبل با تاخیر مواجه هستند، بنابراین اگر احساس شود که صنایع با مشکل مواجه شده اند، به طور قطع در بخش مالیات نسبت به آنها انعطاف به عمل خواهد آمد.

وی همچنین از تدوین یک برنامه راهبردی یا سند استراتژیک مالیاتی خبرداد و یکی از مهمترین پایه های اقتصادی کشور را نظام مالیاتی عنوان و تصریح کرد: هیچ نظامی در سیستم اقتصادی پایدارتر از نظام مالیاتی نیست.

وزیر امور اقتصادی و دارایی یکی از سیستم های فرعی دولت الکترونیک را نظام مالیاتی الکترونیک عنوان کرد و گفت: این در حالی است که زیرساخت های اصلی تحقق نظام مالیات الکترونیک در کشور فراهم شده است، به نحوی که 90 درصد اظهارنامه های مالیاتی ارزش افزوده به صورت الکترونیکی دریافت می شود.