آرشیو یکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۸۸، شماره ۱۹۳۹۱
شهرستان ها
۱۱

کارگاه های آموزشی در مشهد فعال شد

مشهد-خبرنگار کیهان: کارگاه های آموزشی همراه با استادان و مدرسان کشوری در رشته های مختلف هنری به منظور پر کردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان مشهد فعال شد.

حسین عابدی مدیرعامل موسسه آفرینشهای هنری آستان قدس رضوی ضمن اعلام این خبر با بیان این که رشته های هنری و کلاس های آموزشی در طول 3ماهه تابستان سال جاری برای استفاده رده های مختلف سنی در نظر گرفته شده است، گفت: رشته های خوشنویسی (نستعلیق، نسخ، ثلث محقق، ریحان، کوفی علوی) نقاشی (دیواری، گل و مرغ) طراحی تصویرسازی، عکاسی از جمله رشته های این دوره است. وی افزود: رشته های تذهیب، طراحی کاشی و فرش، آموزش ساخت کاغذ دست ساز خلاقیت کودکان از دیگر رشته های ارائه شده می توان برشمرد.

وی با بیان این که در طول برگزاری این دوره ها، اساتید و مدرسان طراحی از سراسر کشور در این برنامه ها ارائه طریق می کنند افزود: استادان برجسته هنر کشور از آیدین آغداشلو، دکتر کفشچیان مقدم، علی هاشمی شهرکی، ساعد نیک ذات، حسن حامدی، مهرداد پرتوآذر و اساتید برجسته مشهدی نیز کارگاه های آموزشی مختلفی در رشته های هنری برگزار می کنند.

مدیرعامل موسسه آفرینشهای هنری آستان قدس رضوی در ادامه به رونمایی کتاب هنر پژوهی در قرآن کریم به خط و کتابت علیرضا عباسی و کتاب الدعا (دعای صباح حضرت امیر المومنین علی(ع)) در خردادماه اشاره کرد و افزود: چاپ هنرنامه شماره 5 ویژه آرایه های کتابت و برگزاری جلسات مقدماتی تشکیل انجمن نگارگری رضوی و ارائه خدمات تبلیغی و سایر خدمات تخصصی هنری را از دیگر اقدامات صورت گرفته در سه ماهه اول امسال به شمار می آید.