آرشیو یکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۸۸، شماره ۱۹۳۹۱
حوادث
۱۵

دو تیم تروریستی در سیستان و بلوچستان متلاشی شدند

فرمانده ا نتظامی و قرارگاه عملیاتی فتح سیستان و بلوچستان اعلام کرد: دو تیم تروریستی به همراه مقادیر زیادی مواد منفجره و تجهیزات مربوطه در این استان متلاشی و تعدادی از تروریست ها دستگیر شدند.

به گزارش ایرنا، سرتیپ دوم «غلامعلی نکویی» اظهار داشت: در 20 خرداد ماه جاری اطلاعاتی مبنی بر اینکه قرار است دو تیم تروریستی از طریق مرزهای جنوبی استان سیستان و بلوچستان وارد کشور شوند، واصل و بلافاصله تمهیدات لازم برای شناسایی و دستگیری آنان آغاز شد.

وی افزود: با همکاری سربازان گمنام امام زمان«عج»، فرماندهی انتظامی و قرارگاه فتح برنامه ریزی های عملیاتی در این زمینه انجام شد و با شناسایی مسیرهای عبور این دو تیم، عملیات تعقیب و گریز انجام و در ساعات اولیه، تروریست ها در منطقه «کوه سفید» سراوان محاصره و در درگیری شدیدی، محموله آنها به دست آمد و دو دستگاه خودرو نیز توقیف شد.

نکویی بیان کرد: در این درگیری تعدادی از تروریست ها زخمی و چند نفر نیز دستگیر شدند. در ادامه این عملیات، تعقیب و پاکسازی منطقه به مدت یک هفته ادامه یافت و مقادیری سلاح و مهمات کشف و ضبط شد.

وی اظهار داشت: تروریست ها قصد داشتند با این میزان مواد منفجره جنایت دیگری خلق و علاوه بر ایجاد رعب و وحشت، شعب اخذ رای و مکان های تجمعی مردم را منفجر کنند که با لطف خدا و همکاری سربازان گمنام امام زمان«عج» به هدف پلیدشان نرسیدند.فرمانده قرارگاه عملیاتی فتح ادامه داد: در این عملیاتها 31 پوند پودر پتن که برای ساختن بمب استفاده می شود، به همراه 15 عدد ریموت کنترل از راه دور انفجار بمب، 12 دستگاه بی سیم دستی، نارنجک و سلاح پرتاب آن، پیل های الکتریکی و چاشنی از تروریست ها کشف و ضبط شد.