آرشیو یکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۸۸، شماره ۱۹۳۹۱
اخبار کشور
۳

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی:

ولایت فقیه نشات گرفته از نظام امامت است

همه بر این عقیده محکم خود استوارند که با نظام امامت، هیچ مشکلی در اداره امور و اجتماع و مسایل فرهنگی و سیاسی مردم پیش نمی آید و ولایت فقیه، هم نشات گرفته از نظام امامت است.

به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در دیدار پرفسور الگار از اساتید دانشگاه برکلی آمریکا گفت: امروز صدای اسلام در همه جا بلند است و اشخاص عالم، دانشمند و با اطلاع باید حقیقتا اسلام را برای مردم بیان کنند. وی افزود: افراد زیادی خواهان شناخت اسلام هستند به ویژه می خواهند مکتب اهل بیت (ع) و تشیع را بررسی کنند، در چنین زمانی اگر افراد با اطلاع این مسایل را برای مردم شرح دهند از آنان پذیرفته می شود چون مطابق با فطرت است. این مرجع تقلید بیان داشت: شیعه آن طور که هست خود را معرفی نکرده و برای معرفی آن باید از همه ابزارهای قرآنی و روایی استفاده کنیم.

وی به مساله ولایت فقیه اشاره و تصریح کرد: ولایت فقیه مورد اتفاق همه علما است و کسانی که در آن تردید دارند در حدود و اختیارات آن است نه در اصل ولایت فقیه. صافی گلپایگانی گفت: معتقدیم خلافت الهی هیچ وقت منتفی و منقطع نخواهد شد و امروز هم نظام امامت وجود دارد و از وجود مبارک حضرت ولی عصر (عج) بهره مندیم. وی افزود: در زمان حضور ائمه (ع)، آنها غیبت مکانی داشتند و کسانی که در آن مکان به امام دست رسی نداشتند، به عالم احکام شرعی رجوع می کردند و امروز هم مانند آن زمان است. این مرجع تقلید تاکید کرد: نظام امامت یک نظام الهی است که از ابتدا بوده و تا آخر خواهد بود و هیچ وقت منقطع نخواهد شد.