آرشیو یکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۸۸، شماره ۱۹۳۹۱
اخبار کشور
۳

معاون وزیر نیرو: سد دوستی، نمایشگاه 180 کیلومتری صنعت آب است

مشهد- خبرنگار کیهان:

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: پروژه سد دولتی در مشهد، یک نمایشگاه 180 کیلومتری از هنرمندی مهندسان و مشاوران به شمار می رود.

محمدرضا عطارزاده در حاشیه پنجمین نمایشگاه بین المللی صنعت آب و فاضلاب که همزمان با چهارمین نمایشگاه بین المللی برق، الکترونیک و اتوماسیون صنعتی در مشهد برگزار شد، در جمع خبرنگاران، در ادامه مطلب فوق گفت: آبی که سال ها به هدر می رفت امروز به واسطه تلاش مهندسان ایران به صورت پاک و گوارا در اختیار مجاوران و زائران حرم رضوی قرار می گیرد.

وی با اشاره به 53 میلیارد تومان طرح در دست اجرا در حوزه آب و رقمی مشابه در زمینه برق اظهار داشت: استان خراسان به لحاظ همجواری با کشورهای خارجی باید مورد توجه قرا رگیرد تا بتواند مدیریت و ساخت صنعتی و خدمات فنی مهندسی را در مرحله صادرات به بهترین وجه انجام دهد.

مسعود حجت مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران نیز در این مراسم، میزان مصرف انرژی برق در ایران را در مقایسه با کل جهان با در نظر گرفتن نسبت جمعیتی، در حد وسط اعلام کرد و گفت: این تناسب جمعیت و مصرف برق، امیدوار کننده است.

وی ادامه داد: واقع شدن ایران در مرکز خرید و فروش برق منطقه ای خاورمیانه زمینه فعالیت های سازنده را در این صنعت فراهم می سازد.

این مقام مسئول از ارتباط الکترونیکی با افغانستان، ترکمنستان، ارمنستان و عراق یاد کرد و افزود: تشکیل شرکت های مشترک یکی از راهکارهای مناسب برای سامان دهی صنعت برق در جهت توسعه محسوب می شود.

حجت، شکل گیری این شرکت ها را کمک مناسبی برای رسیدن آمار رشد برق ایران به متوسط دنیا دانست و گفت: متوسط رشد مصرف برق در ایران 6 درصد متوسط است که این آمار در دنیا 3 درصد گزارش شده است.

وی ضمن تاکید بر مدیریت مصرف برق در سال اصلاح الگوی مصرف از بهره برداری 53 هزار مگاوات برق سالانه در ایران خبر داد و گفت: سالانه باید 3 هزار مگاوات برق به این مقدار اضافه شود.