آرشیو یکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۸۸، شماره ۱۹۳۹۱
اخبار کشور
۱۴

برلوسکونی: از ایران می خواهیم در نشست جی 8 شرکت کند

نخست وزیر ایتالیا در صدد ترغیب ایران برای شرکت در نشست وزرای خارجه «جی 8» در این کشور است.

منابع خبری ایتالیا دیروز گزارش دادند «سیلویو برلوسکونی» نخست وزیر ایتالیا که ریاست دوره ای گروه «جی 8» را برعهده دارد خواهان حضور ایران در این نشست در شهر «تریسته» ایتالیا است.

برلوسکونی روز جمعه پس از شرکت در شورای اروپا در بروکسل در جریان یک کنفرانس خبری راجع به دعوت از ایران برای شرکت در نشست وزیران خارجه گروه جی 8، افزود: با توجه به نقش ایران در منطقه و به عنوان یکی از کشورهای همسایه افغانستان از تهران دعوت شده است تا برای برقراری امنیت و حفظ ثبات افغانستان در این نشست شرکت کند. «نشست وزیران امور خارجه هشت کشور بزرگ صنعتی جهان موسوم به گروه جی8 که در مورد امنیت افغانستان و پاکستان است از 25 تا 27 ماه جاری ژوئن (4 تا 6 تیر) در شهر تریسته واقع در شمال شرق ایتالیا برگزار می شود و فرانکو فراتینی وزیر امور خارجه ایتالیا نیز پیشتر از ایران برای شرکت در این نشست دعوت کرده است.»

برلوسکونی نخست وزیر ایتالیاافزود: حضور ایران در نشست وزیران امور خارجه جی 8 و مشارکت تهران در زمینه برقراری امنیت افغانستان گامی به جلو برای احساس مسئولیت این کشور به شمار می رود. وی همچنین در مورد انتخابات ریاست جمهوری ایران گفت: همانگونه که در بیانیه اتحادیه اروپا اعلام شده ایتالیا نیز به عنوان یکی از اعضای این اتحادیه نسبت به محدودیت های اطلاع رسانی در این کشور ابراز نگرانی کرده است. به گزارش خبرگزاری رویترز، «فرانکو فراتینی» گفت: ما هنوز پاسخ رسمی ایران را در این باره دریافت نکرده ایم و من امیدوارم که تهران پاسخ خود را درباره نشست وزیران امور خارجه هشت کشور صنعتی جهان «جی8» اعلام کند.