آرشیو یکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۸۸، شماره ۱۹۳۹۱
اخبار کشور
۱۴

امام جمعه شیراز: برنده اصلی در این انتخابات نظام جمهوری اسلامی و مردم هستند

شیراز- خبرنگارکیهان:

همه مردم باید هوشیار باشند تا دشمنان نتوانند ملت ایران را از نظام انقلاب و رهبری جدا کنند.

آیت الله «اسدالله ایمانی» نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز با بیان این مطلب گفت: ما تجربه دوران مشروطیت را داریم و اگر هوشیار نباشیم از مشروطیت استبداد رضاخانی تولید می شود و از نهضت نفت استبداد آریامهری بیرون می آید.

وی با اشاره به حضور میلیونی مردم در انتخابات اخیر ریاست جمهوری اظهار داشت: برنده اصلی در این انتخابات نظام جمهوری اسلامی و مردم هستند.

وی افزود: در این انتخابات مردم به گفتمان انقلاب، عدالت، مبارزه با فقر و فساد و تبعیض و مهدویت رای دادند.

وی گفت: عرف رایج این است که وقتی یک نفر با اکثریت آرا انتخاب شد اقلیت تابع اکثریت باشد و رقابت های قبل از برگزاری انتخابات به رفاقت و همدلی تبدیل شود.

وی تصریح کرد: رئیس جمهور منتخب امروز وظیفه حفظ حقوق 70میلیون ایرانی را برعهده دارد.

وی گفت: استکبار جهانی قبل از انتخابات برنامه ریزی هایش را اجرا کرد ولی هوشیاری مردم و تبعیت از ولی فقیه همه توطئه ها را خنثی کرد و دشمنان با ناباوری و بهت شاهد حضور گسترده مردم در پای صندوق های رای بودند.

وی افزود: با شمارش آرا دشمنان سناریوی جدیدی مبنی بر نافرمانی مدنی، آشوبگری و برهم زدن نظم عمومی را آغاز کردند و با توجه به حساسیت ها و هیجاناتی که پس از شمارش آرا در جامعه بوجود آمد دشمنان با بهره برداری از این فضا حاکمیت قانون را در کشور زیر سوال بردند.

وی اظهار داشت: در حالی که هرکس به نتایج انتخابات اعتراض دارد قانون راه را برای اعتراض فراهم کرده است تا افراد از طریق قانونی پیگیر اعتراضات خود باشند.

وی افزود: قانون اساسی کشور میراث گرانبهای خون شهیدان است و باید حرمت آن از سوی همه حفظ شود.

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به ناآرامی های اخیر در کشور گفت: باید با افرادی که نظم عمومی را در جامعه برهم زدند و موج سوارانی که از نام دانشجو سوء استفاده کردند و به دنبال تحقق اهداف خود بودند برخورد شود.