آرشیو یکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۸۸، شماره ۱۹۳۹۱
اخبار اقتصادی
۴

توتال فرانسه: در پارس جنوبی می مانیم

یک سخنگوی شرکت نفتی توتال فرانسه گفت که این شرکت قصد ادامه حضور در طرح پارس جنوبی را دارد و هم اکنون نیز در حال گفت وگو برای توسعه همکاری است.

پل فلوران در گفت وگو با ایرنا در پاریس تاکید کرد: توتال علاقمند به فعالیت در بخش گازی و نفتی ایران و ادامه آن است.

وی افزود: توتال همچنان خواستار توسعه همکاری است و هم اکنون در حال گفت وگو برای تعیین چگونگی همکاری در این طرح هستیم.

فلوران درباره علت وقت کشی و عقب ماندن توتال از همکاری نفتی با ایران گفت: توتال علاقه مند به همکاری و توسعه پارس جنوبی است و همچنان قصد ماندن در ایران را دارد. وی بار دیگر تاکید کرد: این شرکت در حال گفت وگو با ایران برای این امر و توسعه همکاری است.

سیف الله جشن ساز معاون وزیر نفت چند روز پیش گفته بود که به دلیل تعلل و وقت کشی توتال فرانسه در توسعه مرحله 11 پارس جنوبی، مذاکرات با شرکت چینی «سی ان پی سی» برای توسعه بخش بالادستی این مرحله از توسعه میدان به نتیجه رسیده و قرارداد منعقد شده است.

سخنگوی توتال به این پرسش که گمان می کنید این گفت وگوها تا چه موقع ادامه یابد و آیا منجر به انعقاد قرارداد خواهد شد پاسخی نداد و گفت که در این خصوص مطلبی برای گفتن ندارد.

از فلوران در مورد ارتباط وقت کشی توتال با انتخابات ریاست جمهوری ایران و اینکه آیا توتال برای گفت وگوها با تهران موضوع انتخابات را مدنظر دارد موضع خود را تکرار کرد و افزود این شرکت در حال گفت وگو با دولت ایران و شرکت نفت ایران است تا نحوه همکاری را تعیین کند.