آرشیو یکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۸۸، شماره ۱۹۳۹۱
اخبار اقتصادی
۴

یک مقام مسئول در وزارت راه و ترابری:

ظرفیت پایانه مرزی مهران دوبرابر می شود

پایانه مرزی مهران برای پذیرش 7 تا 10 هزار نفر مسافر و زائر در روز، طی دو ماه آینده افتتاح و راه اندازی می شود.

سعید عبداللهی مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه های مرزی با بیان این مطلب و اشاره به اینکه 95درصد از اقدامات فیزیکی این پروژه انجام شده است، اظهار داشت: تاکنون حدود 5/13میلیارد تومان برای ساخت این سالن مسافری در مرز ایران و عراق هزینه شده است.

وی با اشاره به وجود 24 پایانه مرزی در کشور تصریح کرد: تجهیز و تکمیل پایانه های مرزی مرتبط با کشور عراق شامل مهران، شلمچه، خسروی، باشماق و تمرچین، در اولویت قرار دارند. در این راستا در دو پایانه مرزی مهم مهران و شلمچه به منظور تسهیل در رفت و آمد مسافران و زوار ایرانی و عراقی اقداماتی صورت گرفته است.

عبداللهی که با ایسنا گفت وگو می کرد افزود: از سالن فعلی پایانه مرزی مهران که به عنوان موقت مورد استفاده قرار گرفته است روزانه نزدیک به 5 هزار نفر تردد دارند که با مشکلاتی روبه رو هستند.

مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه های مرزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ادامه داد: با توجه به اینکه گاها برخی از مسافران به دلیل مشکلاتی در یک روز موفق به عبور از مرز نمی شدند، پذیرش آنها به روز بعد موکول و به مسافران روز بعد اضافه می شدند که مشکلات عدیده ای را هم برای مسافران و هم برای مسئولان ایجاد کرده بود که در این راستا با هماهنگی فرمانداری های محل مسافران قبل از رسیدن به پایانه مرزی در اولین شهر نزدیک به پایانه متوقف می شوند و پس از هماهنگی نمایندگان آنها و اطمینان از خروج مرز و انجام کارهای اداری مسافران به مرز اعزام می شوند. چرا که پایانه مرزی به عنوان محل عبور مسافران ساخته شده و مکان توقف نیست که این سیاست طی یک ماه گذشته باعث کاهش مشکلات مسافران شده و ناملایمتی رفت و آمد زوار کاهش یافته است.