آرشیو یکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۸۸، شماره ۱۹۳۹۱
اخبار اقتصادی
۴

حقوق بازنشستگان لشگری 10 درصد افزایش یافت

حقوق بازنشستگان نیروهای مسلح علاوه بر اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری، از خردادماه سال جاری بطور میانگین با 10 درصد افزایش محاسبه و پرداخت می شود.

به گزارش دفتر ارتباطات تخصصی سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح، براساس ابلاغیه ستادکل نیروهای مسلح، ضریب ریالی سال 88 از 550 به 600 ریال افزایش یافت و امتیاز حق عائله مندی بازنشستگان نیز از 800 به 810 و حق اولاد از 200 به 210 اضافه گردید. سردار سرتیپ دوم حمیدرضا نصیری رئیس سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح در این خصوص گفت: این سازمان در راستای اهداف و ماموریت های محوله و در جهت ارتقای منزلت و کرامت انسانی و افزایش توان مالی بازنشستگان، حقوق و مزایای آنان را بر اساس ابلاغیه جدید ستاد کل محاسبه و از خرداد ماه سال جاری به تمامی بازنشستگان نیروهای مسلح پرداخت می نماید.

وی در تشریح افزایش حدود 10 درصدی حقوق بازنشستگان خاطرنشان کرد: بر این اساس اصل حقوق تمامی بازنشستگان، مستمری بگیران و وطیفه بگیران که تا پایان سال 87 حقوق آنان برقرار بوده 9 درصد افزایش یافته که با توجه به افزایش ضریب ریالی و امتیاز عایله مندی و حق اولاد در مجموع بطور میانگین حدود 10 درصد به حقوق بازنشستگان اضافه می شود.

وی افزود: عایله مندی بازنشستگان در سال 87 با ضریب ریالی 500 اعلام شده بود که با اصلاح و افزایش آن به 550 طبق قانون مدیریت خدمات کشوری، مابه التفاوت آن در آینده نزدیک محاسبه و به کلیه بازنشستگان پرداخت می گردد.

رئیس سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح همچنین گفت: امسال حق عایله مندی، 486 هزار ریال و حق اولاد 126 هزار ریال محاسبه شده است که بر اساس دستورالعمل اجرایی فوق العاده عایله مندی موضوع بند 4 ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری، پرداخت حق اولاد به فرزندان ذکور که قبلاتا سن 20 سالگی بود هم اکنون تا سن 25 سالگی ادامه خواهد داشت لذا از این پس کلیه فرزندان ذکور حداکثر تا پایان سن 25 سالگی تحت تکفل سرپرست خود بوده و حق اولاد دریافت می کنند.

وی شرایط کسر حق بیمه خدمات درمانی را با شرایط فوق متفاوت دانست و گفت: بابت فرزندان ذکور در صورتی که شاغل نباشند حداکثر تا 22 سالگی سرانه درمانی دولتی کسر می شود و بعد از این بیمه آنان با پرداخت سرانه درمانی آزاد تداوم خواهد داشت.