آرشیو شنبه ۶ تیر ۱۳۸۸، شماره ۱۹۳۹۶
اخبار کشور
۳

آیت الله مکارم شیرازی: مشکلات را از طریق قانون حل کنید

آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر تبدیل رقابت ها به رفاقت ها اعلام کرد باید کاری کرد تا در آینده آتش زیر خاکستر باقی نماند.

این مرجع تقلید با انتشار بیانیه ای با ابراز تاسف عمیق از حوادث تلخ پس از انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: سوءاستفاده هایی که بعضی از ماجراجویان از اختلافات کردند موجب تاسف عمیق و اندوه شدید برای هر ایرانی وفادار به نظام و انقلاب بود.

در این بیانیه آمده است: به یقین تمام کسانی که در انتخابات شرکت کرده و رای دادند هدفشان سربلندی کشورشان بود. بنابراین همگی از نظر انجام وظیفه دینی و ملی محترمند و همه پیروزند و غالب و مغلوبی در کار نیست.

در بخش دیگر از این بیانیه ضمن دعوت همگان به آرامش تاکید شده است اجازه برهم زدن نظم عمومی و تخریب اموال را به ماجراجویان ندهیم و همان گونه که رهبر معظم انقلاب تاکید کردند مشکلات را از طریق قانون حل کنیم. این بیانیه می افزاید: باید کاری کرد که در آینده آتشی در زیر خاکستر باقی نماند، نامهربانی ها و بدبینی ها به حسن ظن و رقابت ها به رفاقت و همکاری همه گروه ها تبدیل شود. عزیزان خویشتن دار باشند و مشکلات را از طریق منطق و عقل حل کنند و به آینده کشور و نظام بیندیشند. این مرجع تقلید در بیانیه خود تاکید کرده است: اینجانب انتظار دارم تا با آرام تر شدن اوضاع راهکارهایی را که برای رسیدن به یک آشتی ملی به نظر می رسد مطرح کرده و از همه صاحب نظران برای حل آن کمک بخواهیم.