آرشیو شنبه ۶ تیر ۱۳۸۸، شماره ۱۹۳۹۶
اخبار کشور
۱۴

نتایج نهایی کنکور نیمه دوم شهریور ماه اعلام می شود

رئیس سازمان سنجش در همین رابطه با تاکید بر برگزاری کنکور 88 در امنیت و نظم کامل، اظهار کرد: نتایج اولیه کنکور در هفته اول مردادماه اعلام می شود که طی آن علاوه بر مجاز شدن 250 هزار نفر در دوره های روزانه، کلیه متقاضیان دانشگاه های غیر انتفاعی و پیام نور نیز مجاز به انتخاب رشته می شوند.

دکتر عبدالرسول پورعباس افزود: نتایج نهایی کنکور با پذیرش 600 هزار داوطلب نیمه دوم شهریور ماه اعلام می شود. به عبارت دیگر امسال از هر 2 داوطلب کنکور یک نفر پذیرفته خواهد شد.

رئیس سازمان سنجش همچنین پیش از این با اشاره به روال طراحی سوالات کنکور، تاکید کرده بود که طراحان سوال برای جامعه و حتی خود ما ناشناس هستند و هیچ کس طراحان سوالات کنکور سراسری را نمی شناسد.

به گزارش ایسنا سی ونهمین دوره آزمون سراسری دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور با رقابت بیش از یک میلیون و 392 هزار داوطلب در 5 گروه آزمایشی از صبح روز پنجشنبه چهارم تیرماه به صورت همزمان در 394 شهر داخل و 17 حوزه خارج از کشور آغاز شد و تا روز شنبه (امروز) با برگزاری آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی ادامه داشت.

گفتنی است رقابت بیش از یک میلیون و 390 هزار داوطلب ورود به دانشگاه سراسری در شرایطی صورت گرفت که برخی جریانات در داخل و خارج از کشور تلاش داشتند فضای ناآرامی برای داوطلبان کنکور ایجاد کنند ولی اقتدار نظام اسلامی و ایجاد فضای کاملاآرام در کشور باعث شد حتی رسانه های غربی از جمله فایننشال تایمز نیز به محیط آرام و امن جمهوری اسلامی برای برگزاری کنکور اذعان نماید.