آرشیو شنبه ۶ تیر ۱۳۸۸، شماره ۱۹۳۹۶
اخبار ورزشی
۱۳

با قهرمانی در والیبال آسیا تیم پیکان به جام باشگاه های جهان راه یافت

تیم والیبال پیکان با کسب قهرمانی در رقابت های جام باشگاه های آسیا به عنوان یکی از نمایندگان قاره کهن در رقابت های جام باشگاه های جهان شرکت خواهد کرد.

تیم والیبال پیکان با کسب پیروزی 3 بر صفر مقابل تیم الهلال عربستان در مرحله پایانی بیستمین دوره رقابت های جام باشگاه های آسیا علاوه بر افزایش شمار قهرمانی های خود به عدد پنج، به عنوان نماینده ایران و آسیا در مسابقات جام باشگاه های جهان شرکت خواهد کرد.

تیم والیبال پیکان یکی از تیم های بدون شکست این دوره از رقابت ها در آخرین روز مسابقات نیز موفق شد در سه ست پیاپی تیم الهلال را از پیش رو بردارد و بهترین جایگاه جام بیستم را از آن خود کند.

تیم الهلال عربستان در دیدار پایانی از تمام بازیکنان اصلی از جمله بازیکنان کوبایی و بلژیکی خود سود برد، ولی نتوانست مانع پیروزی تیم پیکان شود.

پیکان با قهرمانی در باشگاه های آسیا علاوه بر تصاحب جام این مسابقات، توانست به مسابقات باشگاه های جهان که آبان ماه در قطر برگزار می شود راه یابد.

نماینده ایران در جام والیبال باشگاه های آسیا توانست در این مسابقات با قدرت، تمام حریفان خود را شکست دهد و بدون حتی یک گیم باخته، به قهرمانی دست یابد.

تیم پیکان در چهار دوره گذشته مسابقات والیبال باشگاه های آسیا نیز قهرمان شده بود و این جام را برای پنجمین بار به ایران می آورد.

در پایان این دوره از مسابقات بعد از تیم های پیکان و الهلال که عناوین اول و دوم مسابقات را بدست آوردند، تیم العربی قطر به مقام سوم دست یافت. تیم های النصر امارات، سانتوری ژاپن و رویال تای تایلند عناوین چهارم تا ششم را به خود اختصاص دادند. تیم های القادسیه کویت، دارکلیب بحرین، آلماتی قزاقستان، سماتور اندونزی، آگماک ازبکستان، بشریه لبنان و مالدیو عناوین هفتم تا سیزدهم این دوره از رقابت ها را به خود اختصاص دادند. اما در جمع بهترین بازیکنان مسابقات ایران دو نماینده داشت. عنوان امتیازآورترین بازیکن مسابقات به فرهاد نظری افشار اختصاص یافت و فرهاد ظریف به عنوان بهترین لیبرو مسابقات معرفی شد.

اسامی بهترین بازیکنان مسابقات جام باشگاه های آسیا به این شرح است:

ارزشمندترین بازیکن: جمادی هیثم (امارات)

امتیازآورترین بازیکن: فرهاد نظری افشار (ایران)

بهترین زننده سرویس: امیسینیگور (قطر)

بهترین مهاجم: احمد البخت (عربستان)

بهترین مدافع: ابراهیم محمد (قطر)

بهترین پاسور: الحسانی خالد (امارات)

بهترین لیبرو: فرهاد ظریف (ایران)