آرشیو شنبه ۶ تیر ۱۳۸۸، شماره ۱۹۳۹۶
اخبار خارجی
۱۶

در دیدار فرستاده اوباما نخست وزیر پاکستان خواستار توقف حملات هوایی آمریکا شد

نخست وزیر پاکستان در دیدار مشاور امنیت ملی آمریکا با وی، خاطرنشان کرد که آمریکا باید حملات هوایی خود به خاک پاکستان را متوقف کند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، «یوسف رضا گیلانی» به «جیمز جونز» یادآوری کرد که آمریکا باید حملات هواپیماهای بدون سرنشین در خاک پاکستان را متوقف کند. در آخرین حمله هوایی این هواپیماها به مناطقی از وزیرستان جنوبی، حدود 100 غیرنظامی کشته و تعداد 125 نفر هم زخمی شدند.

خبر اظهارات گیلانی درحالی گزارش شد که تحلیل گران معتقدند دولت اسلام آباد احتمالابه طور پنهانی از حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا به خاک پاکستان حمایت و به طور علنی نیز آن را محکوم می کند! این سفر جونز برای ارزیابی استراتژی جدید آمریکا صورت گرفت. براساس این استراتژی برای ایجاد ثبات در افغانستان، ابتدا باید طالبان را در پاکستان سرکوب کرد. جونز پس از دیدار با نخست وزیر، به دیدار «آصف علی زرداری» رئیس جمهور و «اشفق کیانی» فرمانده ارتش پاکستان رفت، اما طرفین اصلااشاره ای به حملات هوایی آمریکا نکردند. تز جدید آمریکایی ها این است که برای سرکوب به اصطلاح «تروریسم» و طالبان، از نیروها و ارتش بومی به جای آمریکایی استفاده شود.