آرشیو شنبه ۶ تیر ۱۳۸۸، شماره ۱۹۳۹۶
دانشگاه
۱۲

دانشجویان: به احترام «قانون» تجمع نمی کنیم

پس از اعلام غیر قانونی بودن تجمع دانشجویان مقابل سفارت انگلیس که قرار بود به میزبانی 5 اتحادیه دانشجویی برگزار شود، این تجمع از سوی این تشکل ها لغو شد.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران؛ دفتر تحکیم وحدت، بسیج دانشجویی، اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل و اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با صدور بیانیه ای مشترک در خصوص تجمع دانشجویی در مقابل سفارت انگلیس در تهران تاکید کردند: دانشجویان ایرانی به جهت عدم صدور مجوز برای این تجمع که از سوی دانشجویان کشور و در جهت مصالح و منافع ملی سازماندهی شده بود،برای تاکید بر لزوم قانون مداری و تمکین به قانون، تجمع خود را به روز دیگری موکول می کنند.

نویسندگان این بیانیه افزوده اند: به جهت لغو شدن برنامه تجمع، در مجتمع فرهنگی دانشجویی 13 آبان(لانه جاسوسی سابق آمریکا) گردهم آمده و در نشستی با حضور نمایندگان رسانه های خبری، انزجار شدید خود را نسبت به اقدامات خصمانه دولت انگلیس اعلام خواهیم کرد.

این اتحادیه های دانشجویی در ادامه بیانیه خود با تاکید بر خواست دانشجویان و مردم ایران برای تعطیلی سفارت انگلیس در تهران، خاطرنشان کرده اند: امروز باز بودن جاسوس خانه انگلیس در تهران و حضور سفیر روباه پیر در میهن عزیزمان، جز دامن زدن به التهابات و اغتشاشات نتیجه دیگری نداشته و دانشجویان ایرانی به مسئولان سیاست خارجی کشور هشدار می دهند که در صورت عدم برخورد قاطع با سفرای کشورهای مداخله گر اروپایی و بخصوص انگلیس، 13 آبان دیگری را رقم زده و راسا اقدام به تعطیلی این مرکز فتنه خواهند کرد.

این اتحادیه های دانشجویی در پایان اعلام کرده اند: با این وجود با توجه به حجم دخالت ها و خباثت هایی که این دولت های اروپایی به خرج دادند، ما نمی توانیم مانع حرکت های خودجوش دانشجویان و خشم انقلابی آن ها شویم.