آرشیو شنبه ۶ تیر ۱۳۸۸، شماره ۱۹۳۹۶
شهرستان ها
۱۱

اجرای طرح ملی رحمت برای آموزش زنان خانه دار در خراسان رضوی

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی گفت: 60 درصد از طلاق ها در خراسان رضوی به دلیل عدم آگاهی از مهارت های انتخاب همسر و زندگی به وقوع می پیوندد.

فاطمه رحمانی با بیان این مطلب افزود: برخلاف تصور عموم که عامل اقتصادی را مهم ترین دلیل طلاق می دانند طبق پژوهش های انجام شده عمده ترین عامل موثر در طلاق عدم آگاهی از مهارت های انتخاب همسر و زندگی مشترک است.

وی دو هدف اصلی دفتر زنان و خانواده استانداری را بهبود وضعیت زنان در جامعه و بهبود کارکرد خانواده معرفی کرد و گفت: در دولت نهم به دلیل اهمیت جایگاه خانواده و کارکرد آن که موجب ایجاد فرهنگ درست و اقتصاد و جامعه سالم می شود موضوع تقویت نهاد خانواده در دستور کار این دفتر قرار گرفت.

رحمانی با اشاره به سه هدف تحکیم بنیان خانواده، تعمیق باورهای دینی و توانمندسازی زنان در حوزه بهبود کارکرد خانواده افزود: تقویت نهاد خانواده و جایگاه زن باید با توجه به آموزه های دینی و تعالیم حیات بخش اسلام انجام شود. مدیرکل امور بانوان بر لزوم توجه بیشتر به تحکیم بنیاد خانواده در استان تاکید کرد و گفت: در این راستا فعالیت های متنوع و متعددی انجام شده که از آن جمله ارائه آموزش های لازم در رده های سنی مختلف می باشد.

وی از پیگیری تعمیق باورهای دینی در روستاها، شناسایی توانمندیهای زنان، شناسایی ظرفیت ها و تعامل بین بخش ها و پوشش خلاهای موجود در استان خبر داد و افزود: بیش از 90 درصد از زنان در خراسان رضوی خانه دار هستند که باید برای این ظرفیت عظیم تدابیر لازم اندیشیده شود.

رحمانی با تاکید بر لزوم توجه به منزلت زنان خانه دار گفت: برای نخستین بار در کشور طرح ملی رحمت برای آموزش زنان خانه دار در خراسان رضویی اجرا شد که بیش از 101 هزار و 600 نفر در این طرح مورد آموزش قرار گرفتند.

مدیرکل امور بانوان محتوای آموزشی طرح رحمت را سیره عملی معصومین در موضوع خانواده عنوان کرد و افزود: در سال گذشته طرح رحمت دانش آموزی برای بیش از 43 هزار دانش آموز دوره متوسطه اجرا شد.

وی آموزش زوج های جوان، اجرای طرح رحمت در روستاها، آموزش سربازان ارتش، ارائه خدمات مشاوره خانواده در

4 شهر بزرگ، آموزش مهارت های اجتماعی توسط نیروی انتظامی، تهیه بانک جامع اطلاعات زنان برای شناسایی زنان توانمند و معرفی به جامعه را از دیگر خدمات دفتر زنان و خانواده استانداری خراسان رضوی معرفی کرد.